![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Brodyr på elastisk tyg?
![]() Hur gör jag när jag ska spänne upp med elastisk tyg till brodyr. Stryker jag på vliseline på baksidan så det blir stadig eller va gör man? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
När jag broderar på elastiskt tyg, ställer jag in det i broderiprogrammet. Då anpassas broderiet till det tyg man använder.
Sedan om jag inte vill ha något mellanlägg på det färdiga broderiet, så använder jag vattenlöslig "broderivlieslin" på undersidan och vattenlöslig "plast" på ovansidan. Då blir broderiet smidigare och tunnare än du använder sådant som blir kvar. Att ja lägger vattenlösligt på ovansidan gör att stygnen inte sjunker ned i tyget. Bäst fungerar det med broderier som inte har allt för stora fält som är helt fyllda. Spänn inte tyget för hårt heller, det räcker om det ligger slätt i bågen. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:40.