![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Bamse
Har en kompis som skulle vilja ha bamse som ett gosedjur och undrade om jag kunde sy en till lillgrabben, men undrar om någon vet om det finns något mönster eller det är bara till att glömma.. Nån som vet??
Tacksam för alla svar:-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Leta rätt på en bra bild på Bamse. I en tidning,
googla på nätet. Ruta in den bilden i små rutor. T ex 1x1 cm Rita sedan upp ett papper t ex 5x5 cm. Eller till den storleken som du vill ha. Måtta med måttbandet och beräkna. Bild - Bamse är 5 bred jag vill ha honom 50 cm bred. Då blir varje ruta 10 cm osv. Nu vill jag bara förekomma dig. Om du ev protesterar och säger att jag kan inte rita så ska du få se att med denna metod så kommer du att upptäcka att du kan rita. T o m jättebra. Rita sedan av första rutan längst upp till vänster, sedan den till höger om denna osv. Till slut har du fått en stor Bamse. Klipp sedan ut Bamses helfigur. Lägg ut bilden på ett dubbelt bottentyg lägg till sömnsmån. Med knappar och garn kan du sy i ögon m m. Panduro o olika hobbybutiker kan säkert hjälpa dig med ögon, nos mm . Materialval? Själv skulle jag nog ta veulor eller teddytyg. Luvan får du sy som en en strut med tofs och sy fast på honom. Byxan får du får du rita ut själv. Mät från magens mitt till ryggens mitt. Då vet du hur lång grenen ska vara totalt. Mät midja till fot. Från gren till fot. Midjemåttet. Med hjälp av dessa mått ritar du en byxa. Titta på hur ett vanligt byx- mönster ser ut och gör ungefär därefter. Hänglsenar gör du sist och syrpå. Gör i något skräptyg. Detär lättare än du tror. Nästa fast (sy fast) hängslen m m på kroppen. Vik undan resp klädesplagg en bit och sy fast. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:56.