![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Mönsterbeskrivning på tyska
Jag har hittat ett helt underbart mönster till en quilt. I en tysk tidning.
Det mesta av beskrivningen går att klura ut, lite tyska finns kvar sen skoltiden. Några tyska ord har jag inte stött på tidigare, t.ex. dehen. Finns det någon som har något tips på ett lexikon på nätet? Det känns lite onödigt att köpa ett lexikon i bokhandeln, jag får troligtvis inte mycket använding för den, förutom just till mönsterbeskrivningar på tyska. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
På www.yourdictionary.com finns en hel mängd olika lexicon. Testa om Du kan hitta där. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack Anna för tipset, jag har tittat lite snabbt på sidan och hittat tyska-engelska, och det fungerar bra för mig, min engelska är bättre än tyskan. Jag ska studera sidan lite närmare senare i kväll, det kan ju finnas även tyska-svenska.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hejsan!
Ett tips är annara att andvända Altavistas översättningsida http://babelfish.altavista.com/tr det finns dock endast tyska till engelska men det kanske hjälper lite. /Susanne |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack Susanne, jag har testat några ord på den sidan och det fungerar bra.
Det fungerar utmärkt med översättning tyska/engelska, skulle något engelskt ord vara okänt för mig så har jag ett svenskt/engelskt lexikon. Jag har börjat så smått på quilten från den tyska tidningen, bitarna är skurna, så nu är det ihopsyningen som gäller. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:00.