![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tips på hur man syr hörn?
Hej!
Hittade ingenstans där man kunde presentera sig så jag gör en snabb här. Heter Andreas och är 30 år, har sytt en del och vill påstå att jag kan hantera maskinen trotts jag inte haft den så länge. Till problemet. Jag hade tänkt sy hållare till två walkie talkies. Hållarna ska göra det möjligt att använda radion även om den är "nerstoppad", därav designen. Materialet kommer vara Cordura tyg (ganska grovt nylontyg), banden kommer vara en väv av nylon, och sen kardborrestängning vid "krysset" på framsidan. Så är tanken. Men problemet är som ni kanske också ser på mallen, hörnen. Hur gör man dem snyggt? Jag har gjort liknande hörn tidigare när jag sydde in en extra ficka på insidan av en ryggsäck. Men då var det svart tyg, svart ryggsäck, på insidan, och inuti fickan det såg mindre snyggt ut. Så det känndes mindre allvarligt. Nu kommer det synas mycket mer. Har någon ett tips på hur jag ska klippa tyget för att kanske göra det lättare att få dessa hörn? Min tanke är att sy fast ett kantband runt tyget som ska dölja en stor del av hörnmisstagen, men det blir säkert bättre resultat om man gör rätt från början. Någon som har nått tips som kan underlätta? Andreas |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:27.