![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vilket underlägg?
Nu broderar jag på frottéhanddukar och funderar över underlägg. Broderade Smurfan med 4 lager vattenlöslig väv och konturerna är perfekta, med vanlig broderiundertråd.
Nästa Smurfa med vattenlösligt underlägg och samma undertråd och övertråd, fint blev det, men konturerna kom inte alls där de skulle på en del ställen. Ariel med två lager rivbart, konturerna hamnade inte där de skulle på en del ställen. En smurf med 4 lager vattenlösligt och konturerna är nästan bra överallt. Vad är bästa underlaget? Kan man ha för mycket underlag? Jag blir lite irriterade när konturerna är bra på en del ställen men inte överallt. Och när jag använde samma över- och undertråd blev det ju fint på båda sidor men är undertråden för tjock eftersom delarna i broderiet kom lite för långt från varandra för att täckas av konturerna? Tacksam för råd, jag broderar så sällan så det är nytt varje gång tyvärr. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:50.