![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hjälp att hitta reservdelar till gammal symaskin
Jag har en gammal Pfaff tipmatic 1037 som jag ärvt efter min mor och den duger gott som vanlig symaskin åt mig. Lämnade nyss in den på en behövlig service, det har nog inte gjorts på 20 år. Då bad jag killen i affären leta på en ny extrapinne till sytråden åt mig, den har nämligen försvunnit under åren och jag vill kunna sy med tvillingnål
![]() Nu har jag googlat som en galning, Pfaff själva gick inte att kontakta för det var återförsäljare som gällde och det har jag ju provat då. Hittade engelska sidor som åtminstone hade universal-grejer som den här: http://www.pfaffmachines.co.uk/parts...-spool-pin.htm Min fråga är, finns det någon här som vet av en svensk sida som säljer dylika saker? Eller har en annan lösning åt mig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Varför beställer du inte från den sidan du länkade till? Brukar funka bra att beställa från England.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nej, jag har ingen annan lösning men...
På denna sida hittar du manualen på engelska: http://s2.vsmgroup.com/VSM/Pfaff/pfa...w%26AutoFramed Där syns det tydligt hur den extra "pinnen" ser ut och var den ska sitta. Det finns inget artikelnummer men då ser du i alla fall om du beställer rätt grej, och ja, jag skulle beställa från england eller tyskland. Valutan är ju till vår fördel nu... Lycka till! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:26.