Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-09-27, 14:05   #1
Susen Susen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 151
Maskinen låst sig!!!

Min maskin havererade totalt idag!Jag blev så besviken.Den har strulat lite den senaste veckan men fungerat igen men idag så lät den förfärligt när jag sydde raksöm och låste sig sen helt.Kan inte röra nålen varken upp eller ner total stopp.Min man försökte rensa lite om det kunde vara det men sån tur var det inte.Fick åka och lämna in den till återförsäljaren och det var några indier som skulle kolla på den och om de inte kunde fixa det så skulle de skicka den vidare till brother.Ville gärna att de skulle skickad en direkt till brother men tji fick jag.Så nu är jag nervös att de skall mixtra med den,då de inte verkade ha en aning om hur man gör med en så pass avancerad symaskin.En vecka skulle det ta men iverkligehetn tar det väl en månad el mer.Är det någon annan som har råkat ut för ngt liknande och kan ha ngn aning om vad det kan vara för fel?JAg har en brother innovis 4000.Min första maskin gjorde likadant efter 5 dagar och då fick jag en ny maskin efter 14 dagars väntan.Hoppas att någon av er har ngn aning om vad som kan vara fel!
Susanne
Susen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 15:45   #2
Syrummet Syrummet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 53
Maskinen låst sig!!!

Min brother innovis 4000 har varit kinkig sedan jag fick den. Har inte sytt så mycket raksöm på den men försökt brodera. Tråden går av hela tiden,maskinen går bra en kvart och sedan börjar eländet. Jag har som tur är inte sålt min Janome 300 än så den körde jag med på ett öppet hus som jag var inbjuden till. Nu ska jag ta mig till Råå och "terrorisera" en viss brother.... Han blir säkert glad...
Åsa
Syrummet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 15:59   #3
Susen Susen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 151
Hej åsa,
JAg har inte haft problem med denna maskinen vare sig med att brodera eller att sy vanligt.Det är först för en vecka sedan som den började låta konstigt o låst sig 2 ggr.Dock denna gång blev den låst.HAr de en bra brother återförsäljare i Råå?KAn vara bra att veta tills man kommer hem någon gång?HAr du servat din någon gång?Vet du vad det kostar i sverige att göra det på ett ungefär?Hur gammal är din?Jag har haft min i 9 månader unjefär.JAg hoppas att din maskin slutar strula efter att du har kollat upp den.
Susanne
Susen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 17:34   #4
karina61 karina61 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 57
Hallo..Vad jag lider med er när ni har problem med era Brother..Min går jättebra när man väl känner maskinen..Hade problem med att brodera i början..Men som sagt det tar ju ett tag innan man kan just sin maskin..Skulle bara önska att dygnet hade fler timmar..
Tror att du får bra hjälp i Råå..Han vet ju vad han pratar om..Jag ska nog pressa honom på syfestivalen..En riktig genomgång..
karina61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-28, 08:48   #5
Syrummet Syrummet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 53
Maskinen låst sig!!!

Hej
Jag har haft min maskin i en månad ca. Förhoppningsvis är det något jag inte har ställt in rätt...
I Råå finns Kaj som är en hejare på Brothermaskiner. Tror jag i alla fall. Jag har inte varit kund hos honom så länge,men hört talas om honom innan jag åkte dit och köpte min maskin. Och det har bara varit positiva saker jag hört.
Åsa
Syrummet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-02, 12:30   #6
Susen Susen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 151
Hej på er!
Fick svar om min maskin idag.Det var tydligen en massa tråd som hade satt sig fast och trasslat inne i maskinen.Ej där jag kommer till utan Inne i maskinen om ni förstår hur jag menar.Det är kanske inte så konstigt för jag har ju sytt en del med den.De menar att jag skall kunna hämta den imorgon och jag är jätte spänd på om de har lyckats få till det eller om den är sämre än innan eller om den till min lycka rentutav fungerar.Man blir lite skeptisk när de inte verkar veta vad de talar om och ber dig förklara maskinen och ta med manualen när du lämnar in den där du har köpt den.JAg återkommer när jag fått tillbaka den om hur det gick.
Har du Åsa fått någon ordning på din maskin?
Du kan väl skriva och berätta vad de sa om du har tid.
Häls
Susanne
Susen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-05, 04:34   #7
Susen Susen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 151
HEj,
Trodde för några dagar sedan att min maskin var ok o fix färdig,att det bara var lite tråd somhade satt sig fast.De ringde och bad mig komma dit med tråd och en bit tyg.Trodde då att de ville att jag skulle testa den innan jag tog den med mig hem.Men hör och häpna så ville de att jag skulle trä maskinen för de visste inte hur man gjorde och maskinen var visserligen inte stuck längre men i värre tillstånd än innan.Jag blev så ledsen.Jag mer eller mindre bönade dem att skicka den till brother som visste vad de gjrde istället för att testa sig fram på en så pass känslig maskin.Jag kan nästan slå vad om att de gör mer skada än nytta och nu är det liksom försent för nu är maskinen i deras våld.JAg skall ringa och höra med dem idag hur läget är men det känns inte roligt.Åter kommer och berättar sen om hur det gick.
Susanne
Susen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-05, 10:20   #8
Syrummet Syrummet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 53
Hej Susanne
Gud vad frustrerande! Hoppas det ordnar sig för dig. Jag har inte hunnit åka med min Brother än, Fungerar varken för brodyrsöm eller vanlig. Den syr ett par stygn och vill sedan bli omträdd. Och hur jag än bönar och ber så duger ingenting! Jag kör med min "gamla" Janome. Måste plocka fram Brothern och avsätta tid till en resa till Råå. När jag varit där avlägger jag rapport Hej så länge
Åsa
Syrummet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-13, 16:46   #9
Susen Susen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 151
Äntligen har jag fått min maskin tillbaka!!!!.De hade servat dem med sa de.JAg har inte hunnit testa den så mycket men ett handduksbroderi hann jag med trots gäster igår och då fungerade den ok.Så nu är jag lycklig igen...Har inte tid att sy på den då vi har gäster ett tag till men vetskapen om att den står här och fungerar är inte helt fel.

Häls

Susanne
Susen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-13, 18:04   #10
charliseelisa charliseelisa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 141
Hej Susanne!Hoppas lyckan varar nu och att maskinen håller.Ser fram emot att få se dina alster igen/Tina.
charliseelisa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-13, 18:43   #11
monicas.design monicas.design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 62
Hej Susanne! Vad roligt att du har fått din maskin igen. Och att den funkar. Väntar med spänning på dina nya alster.

Kram

Monica
monicas.design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-16, 16:26   #12
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Skönt att höra att du fått din symaskin tillbaka.Tyckte ett tag att det verkade hopplöst.
Ha det bra.
Lena
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-16, 16:42   #13
Bustraden Bustraden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 177
skönt att du äntligen fått ordning på den!
Bustraden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-18, 05:07   #14
Susen Susen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 151
Tack för alla era svar!Jo maskinen fungerar bra nu men jag har inte hunnit sy så mycket pgr av gäster.Men snart så skall det väl bli tid.Hur har det gått för dig Åsa?HAr du hunnit vara i Råå med din maskin än?
Häls
Susanne
Susen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-27, 02:03   #15
brothera brothera är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 4
problem ska lösas...

Hej på er alla :P
Sitter med en stel nacke som gör att jag inte kan sova just nu o fick för mig att återkomma till denna trevliga sida.

Har ni problem med brother symaskiner, finns en ny tjänst... sysupport 031-7341238
Även hemsida... www.brothersy.se (helt ny o ideer uppskattas)

Ring vid problem eller om maskinen måste in till verkstan så kan det skickas en fraktsedel till Er.

Att maskinen fastar kan vara många saker, men ofta är det trådrester som har lyckats ta sig in i maskinen.
Kan sitta lite varstans, tex. trådträdaren, runt olika axlar...
Skicka in den till verktan så blir det ordnat snabbt, ring 031-7341238.

Visst kan det vara fel på alla produkter men alla är oxå barn i början med nya prylar, så oxå jag när jag skruvar i en ny modell för första gången. Det är lätt att göra små misstag.

Vad jag har märkt är att olika märken av maskiner gillar olika märken tråd.

Naturligtvis är brothers maskiner injusterade med brothers tråd & då går ju maskinen bäst med den. Har man annan tråd så "måste" man justerera brodyrspänningen för att få bästa resultat.

Normalt behövs ingen specialnål för brodyr utan en färsk #80 nål är bra.

Sen gäller det att spänna upp tyger rätt & det är väl där det mesta kan hända i form av dåliga sömresultat och kanske oxå tråd/nålbrott.

Och dom enda som blir lite glad när nålarna går av är tillverkarna & verkstan :P

Sy lungt, må gott o hoppas era underverk fungerar bra (annars ring!)

Kaj på råå
brothera är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons