![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej,
Nu har jag hämtat ner ett broderimönster som är för stort ! Enligt min programvara...Hummm... Att minska bilden kan jag göra, men då blir stygnsättningen åt fanders.. Hur gör jag undrar en nybörjare.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
vilket program har du?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Okej - jag har PE-design 7 och där håller man ner ctrl-tangenten samtidigt som du i ena hörnet drar/för ihop brodyren då minskas ökas stygnantalet samtidigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
Men det blev inte särskilt bra... Stygnen kom ruggigt tätt ...så det blev liksom en "grotta" på ett ställe... ![]() Det kanske inte går att göra så med alla mönster??? Har upptäckt att det är olika kvalitéer på mönstren.... Eller är det kanske mig det är fel på *s* Några fler tips??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det var ju märkligt! Men jag har upptäckt att det inte går att ändra i alla mönster men då brukar det bli en stopp-symbol istället där på den punkten man drar i. Sen blir ju inte alla mönster helt bra heller när man förstorar/förminskar.
Men har du kollat om stygnantalet verkligen minskades efter att du förminskat mönstret? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
Tack för tipset.... Jag upptäckte att det inte alltid "biter" med att använda ctrl-tangenten. Jag fick göra det flera gånger och kolla upp på stygnantalet. Innan det "tog". Så jag gör ett nytt försök...;-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Hoppas det funkar....Lycka till!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Härligt! va glad jag blir
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:22.