![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Lacelyktor
En liten fråga - när ni broderar ljuslyktor i lace, vilken undertråd använder ni då, den vanliga vita eller någon färg? Jag ska brodera KO-designs tomte och blev lite vilsen vilken undertråd jag ska använda. Tacksam för hjälp
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
När jag gör lyktor så använder jag vanlig vit, insidan syns ändå inte
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag kör med samma färg som övertråd, så jag bytar undertråd samtidigt med övertråd. Tycker att mönstret syns bättre då.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag använder också samma färg som övertråden...tycker det blir finare så.
Gör samma sak med t.ex. handdukar..så det blir lika fint även på baksidan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag använder också samma färg på båda sidorna. Det blir finare och så minskar risken att få upp undertråd som förstör. (Min maskin är ganska duktig på det). Jag har dock börjat använda transparent tråd som undertråd mer och mer. Det blir jättefint resultat. Baksidan blir lite "dimmigare" än framsidan. Framförallt så spar det tid eftersom man inte behöver hålla på att byta undertråden hela tiden. Det får plats mycket mer undertråd på rullen med eftersom den är så tunn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Pia: spolar du din undertråd själv då? Var köper du den genomskinliga tråden? Verkar intressant!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja jag spolar tråden själv. Man får vara lite återhållsam med hastigheten för det kan lätt trassla, men man lär sig. Jag köper mina koner från ACG Nyström. Det är 15.000 meter på konen så den varar länge. Billigt är det också. 146 kr inkl. moms
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:00.