![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Brodyr på ficklock!
Hej alla glada
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Brodera på den biten som ska bli ficklock, och sy ficklocket efteråt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag håller med Dahlia men jag skulle vilja gå ett steg längre. Brodera på en större tygbit och klipp till och sy ficklocket efteråt. Då gör det inget om broderiet skulle hamna lite fel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jo, precis, men ja tänkte om ni ha nå knep på redan färdiga byxor
![]() men de går väl inte....måste väl alltid ha en brodyrbåge ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ficklock på färdiga byxor blir nog värre att brodera på, Du får inte in det i broderbågen.
För att brodera på maskin, måste Du använda bågarna |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() hej det är inga problem att brodera på ett ficklock
jag har bara backing i bågen som jag sprejar på med klister sprayen och sedan fäster jag fast locket till fickan på backingen (mellanläget) som siter i bågen. maderia har den bästa sprayen och den finns hos acg nyström !!! så gör jag med det som inte går att spänna i bågen eller om jag inte vill att det skall bli märken efter bågen på tyget ... lycka till gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
De va typ så ja menade, om de går å fästa fast på något vis på nå annat me nålar lr så...men ja är så nybörjare att de finns inte
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Om du är HELT ny på brodyrmaskin, så är det bäst att börja sy lite "vanlig" brodyr först, alltså där man spänner tyget i bågen på vanligt sätt, så du liksom lär känna hur det funkar.
Sen kan du ge dig på ficklock. För att veta exakt på millimetern var maskinen kommer att sy broderiet, brukar jag använda maskinens funktion för att förflytta sig ut i broderiytans alla fyra hörn först, så kan jag justera platsen om det behövs lite hit eller dit. Kan man göra det på alla maskiner? Det är väldigt praktiskt tycker jag, just för att brodera på färdiga plaggdelar. Du har redan fått en jättebra beskrivning av Gunilla J. Den metoden är absolut bäst! det finns ytterligare en möjlighet, och det är backing som är klistrigt, med skyddspapper. Man spänner den i bågen, så tar man bort skyddspapperet tillräckligt stort för att ficklocket ska få plats, trycker fast det, och broderar. Jag har gjort en del snygga broderier på kragsnibbar på det sättet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jo, ja vet att ja är lite "före" min tid nu
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:54.