![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vad är det där??
Har spanat in ett mönster på Burdas hemsida men måste få fråga...
http://www.burdamode.com/8136_Taschen,1270778-1128998-1146060-1249962,deDE.html Det där röda fluffet på den röda väskan; vad är det egentligen? Det ser ut som fjädrar. Hur/var köper man det? Hur funkar det, dvs hur syr man på det? Jag är sååå nyfiken!! Grejen är ju den att jag vill sy en väska till min lilla kusin som till våren går ut gymnasiet och jag vill öva innan. Dessutom är det ju underbart med lite "fjolligt" flärdfulla väskor, tycker jag!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tar mig friheten at rätta till länken:
http://www.burdamode.com/8136_Tasche...9962,deDE.html Det fluffiga på den röda väskan ser ut att vara fjädrar, jag vet tyvärr inte vart man hittar såna. Hoppas du får bättre svar snart! /Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är fjädrar, ser ut som en bit av en fjäderboa. Fjäderboor finns i välsorterade tygaffärer (t ex ohlssons på sveavägen i stockholm). Sedan kan man ju fuska och köpa billiga leksaksboor i leksaksaffärer, men kvaliten är väl inget att hurra för. Men om du bara ska öva kanske det duger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ooops!
Hade jag länkat fel??!! ![]() Fjäderboa, säger ni, måste kolla hur dom ser ut!! spännanden!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Fjäderboor (rättstavat?) har de annars på Stoff o Stil,,,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Forumvärd
|
OM det kniper så finns fjäderbooor även på maskeradbutiker och festklädesbutiker.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
På panduros hemsida har jag för att man kan hitta fjäderboar i många färger. Vad som vore snyggt skulle vara att istället ha en dunboa och sy runt väskan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
grabbarnas revir...
varför inte söka dig till ett grabbigt revir nämligen närmsta flugfiskebutik har fjädrar i massor av färger och texturer
borde gå att sy fast med maskin rätt över pennorna(det hårda i mitten av fjädern) i några lager över varandra för att få snygg effekt .. får dock erkänna att jag inte kolla på länken, har för slö dator för att byta sajt ideligen lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:17.