Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-09-04, 12:05   #1
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad

Strykbrädsgaller

Jag har köpt en strykstation och strykbrädan till är gjord av ett galler. Vet någon om det finns galler att köpa på metervara eller hur man säger. Tänkte göra en större strykbräda för den vanliga är ju så liten.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-04, 17:24   #2
Quiltlisa Quiltlisa är inte uppkopplad

Hej!

Jag tror nog att Du kan köpa liknande galler i välsorterade större järnaffärer som har sortiment avsedda för industri- och byggsektorn.

Det var intressant att läsa att Du har köpt en strykstation. Vad är det för märke Du har köpt och är Du nöjd med funktionen? Pris? Jag har vilda planer på att också investera i en sådan samt allt möjligt annat som kan användas i sömnadaproduktionen.

MVH
Quiltlisa
Quiltlisa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-04, 19:39   #3

Det är en Philips Intellicare
http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SE82575
jag vet inte om det är just den versionen jag har som syns på bilden.
I alla fall är den jättebra, man kan ta av en tank och fylla på vatten under pågående strykning.
Idag strök jag en hel del och strykbrädan blev rätt fuktig, jag har en frottehandduk på golvet under. Men det jag strök på slutet blev inte riktigt torrt tycker jag. Strykbrädan följde med på köpet, den är i vanlig storlek. Jag köpte en till på Lidl där man kan ställa ett strykjärn på en ställning på sidan + att det är ett galler där man kan hänga litet utanför stryksulan. Men det är inte större än det strykbord som följde med. Jag är bortskämd med ett som är 60 x 120 ungefär som maken gjorde i spånskiva men det funkar inte med strykstation för det blir mycket mer ånga av den. Men den ÄR mycket bättre än ett ångstrykjärn.
Det kostade inte fullt 2000 kr och då ingick strykbrädan. Jag tittade på flera sorter men jag tyckte det här järnet var det lättaste för mig att hantera, har ont i händerna. Så pröva hur de känns innan du köper.
Och naturligtvis vill man ha alla slags hjälpmedel man kan hitta, det hör ju till..
Gammal 2005-09-04, 19:40   #4

Tack förresten för tipset att titta efter galler på byggmarknad, det vore jätteskönt att ha ett som är större än strykbrädan.
Gammal 2005-09-05, 20:16   #5
Quiltlisa Quiltlisa är inte uppkopplad

Tack för upplysningarna om Din strykstation. Jag tror att det galler jag menar kallas durkgaller. Jag har sett trappor som har varit tillverkade av denna gallertyp. Förmodligen finns detta galler i olika dimensioner, bara du hitter rätt inköpsplats. Ev. kan du ju lägga gallret över benbockar som Du kan köpa på IKEA.

MVH
Quiltlisa
Quiltlisa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-05, 21:08   #6

Hej
då ska jag kolla efter det, det är ju alltid bra att ha ett namn på det man söker
Och benbockar från Ikea var ett bra tips! Tackar
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:29.