![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hobby/Hantverk i Thailand
Hej!
Tänkte höra om någon har tips på något att pyssla med i thailand. Jag åker ner om 2 veckor och stannar 2 månader, så det finns nog lite tid för pyssel ![]() Gärna om någon vet något man kan köpa där ![]() Pärlor/stickning/virkning eller annat "bärbart" vore bra Tacksam för tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
broderi kanske vore något
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Pärlaffär i Bangkok
Hej!
Pärlor är ett bra tips! Jag vet inte vars du ska, men när jag bodde i krokarna hittade jag en bra hobbyaffär i Khao San Road området. Det ligger längs den gata där det stora buddhisttemplet är, men längre ner mot de stora tempelområdena/vattnet, dvs till höger sett om du står vid huvudingången till templet med ansikten inåt tempelområdet. Dock på andra sidan gatan, förbi en klädaffär. Det är ett stort köpcentrum mitt emot en tandläkare och en skönhetsbutik (åtminstone stämde denna vägbeskrivning för 2 år sen :-)). Där finns hobbymaterial (på nedre plan), där du kan köpa allt från pärlor (obs genomskinliga små glaspärlor till smycken, dvs inte sötvattenspärlor) till tyger. Bra priser också. Vill du göra halsband av sötvattenspärlor i Thailand har jag inga tips, då råder jag dig istället att åka till Guangxiprovinsen i Kina. Där kan du verkligen botanisera! :-) Lycka till och ha det så underbart skönt på din resa! Allt gott, Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för Tipsen!
Jag kommer att vara några gånger i bankok under tiden ![]() Kommer helt klart att kolla om det ligger kvar! Kina vore en helt fel heller, men jag får hålla mig i Thailand den här gången ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:23.