![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej! Nu undrar jag om det finns någon som vet vad dessa ord betyder som kommer från ett mönster:
BELEG= OVERSLAG= MIDDENACHTER= Tacksam om någon kan och vill hjälpa mig. Hälsningar Sy-Sandra |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vore lättare om man fick det i ett samanhang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag syr en klänning och övre delen, bak, står det längst ner "beleg", 4 cm ovanför står det "overslag" och 3 cm över detta står det "middenachter".
Var det till någon hjälp???? ![]() Senast redigerad av Sy-Sandra den 2005-08-31 klockan 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Bild på mönstret
Bifogar en bild på mönstret
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Är det så att mönsterbiten ska vridas 90 grader medsols? För det känns som om Middenachter betyder 'mitt bak', overslag betyder 'vikning' och beleg 'infodring eller vad det nu heter. (alltså den delen man sätter mellanlägg på)
Förlåt att jag är så virrig..men jag tänker aldrig på vad saker och ting heter, jag bara gör. /Mia |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag tolkar det precis som Mia.
beleg= belägg (infodring) overslag= vikning (kanske inte den exakta betydelsen men det är det du ska göra) Middenachter= mitt bak |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:42.