![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Hej
Jag har en Design 1. Har hittat massa roliga broderier på nätet. Nu undrar jag hur jag ska kunna få dom på diskett enklast. Saknar data program. Vilket program behöver jag för att ladda hem broderierna till min D1. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej
Det kan bli svårt D1 tar bara SHV filer men det är om du hittar sånna som är conventerade men hittar du några så kan jag hjälpa dej att conventera
kram suss |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Men fungerar det inte med HUS-filer? Fick förresten en VIP-fil av någon en gång, som jag inte kunde öppna... och sa att jag inte kunde hjälpa till. Sedan testade jag att bara byta filnamn till HUS.. och vips gick den att öppna som vanligt i Digitizer. Då undrar man vad det är för skillnad mellan VIP och HUS. ![]() /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Öppna i Digitizer går ju bra med HUS, men D1 kräver SHV.
Förutom Husqvarnas egna program, som jag antar kostar en del, klarar AnnTheGran CatalogXpress av att konvertera till SHV. CatalogXpress kostar runt $100, men kan ladds ner för gratis test i en månad eller liknande. http://www.annthegran.com/online_sto...log_xpress.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej Gunilla
Hoppas allt är bra nu!?
D1 kan bara läsa Shv filer och inte hus varför det vet jag inte men innan jag visste om det ojojoj vilka problem jag hade och va arg jag va hihi kramis |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej!
Jag har Husqvarnas program 3D Embroidery system. och det omvandlar filerna till rätt format för D1 utan problem. Visst finns det många fina broderier på nätet! Cathrin |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
3D embroidery system
Hej
Jag funderar på att köpa programmet. Undrar vad programmet kostar att köpa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej!
För ca ett år sedan fanns inlägg om detta här på forumet. Se följande länk: http://www.sysidan.se/forum/showthre...=&threadid=503 /Andy |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
catalogexpress
Undrar ifall catalogexpress från annthegran är svår att förstå sig på för en som inte är så haj på datorer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Nej, det är inte svårt! Som katalogprogram tycker jag det är lite omständligt att behöva "lägga in" möntsren (eller rättare sagt sökvägarna) i programmet (till skillnad mot andra liknande program som läser direkt i dina mappar du redan har).
Att konvertera är inte alls besvärligt om det är det du framför allt behöver. Ta hem det och testa. Du har ju ett antal (21?)dagar på dig! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:42.