Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-08-22, 16:16   #1
Janoch Janoch är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 26
Tyger - "moderna", var hitta?

Hej. Jag är en glad amatör som började sy för eget bruk för några år sedan. Jag är inte speciellt kunnig, men jag har lyckats lära mig tillräckligt för att numer kunna sy kläder som inte "ser hemsydda" ut om man inte kollar noga.

Nåväl, jag har stora problem att hitta tyger som jag gillar. Jag springer på Ohlsons stuvar så ofta jag hinner, men utbudet är väldigt begränsat och oftast är det antingen tråkiga eller helt bizarra och oanvändbara tyger. Det användbara man hittar ligger ofta ändå minst 5-10 år efter modet.

Jag söker "moderna" material, i stil med vad man hittar på H&M's ungdomsavdelning eller liknande (De får gärna vara mer avant garde än så). Gärna syntetiska tyger med intressant finish.

Dock vet jag inte ens vad man ska fråga efter, eftersom jag är helt självlärt. Om jag frågar efter moderna tyger eller försöker förklara vad jag letar efter får jag oftast bara frågande blickar som svar. Finns det kanske någon butik på nätet som har mer det jag letar efter? Jag har försökt gå igenom er länksamling, men de tyska sidorna är rätt svårnavigerade för mig som inte talar tyska.

Dessutom vet jag som sagt inte riktigt vad jag letar efter. Alla förslag mottages tacksamt!
Janoch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-23, 19:45   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Kan tyvärr inte hjälpa dig, men jag håller med. Barntyger hittar jag, men inte till vuxna. Det är sällsynt med nya frächa tyger tycker jag, man får hamstra när man väl hittar.