![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag behöver fylla på mitt brodyrtrådförråd (kul ord!). Var kan jag köpa billig tråd? Några förslag?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Gisela på Solbrodyr har tråd och jag har köpt från www.myembroiderthread.com fast där får man inte välja färger, men de är fraktfritt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
adress?
Kan du kolla adressen igen. Jag kan inte hitta den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej!
Jag köpte tråd på Ebay.com. Hade inte kostst mycke även om jag hade fått betalat tull, (vilket jag slapp). Har 60 st. färger nu att välja på och det är helskoj! Betalade ca. 8kr./900m.Tråden är jättefin. Mvh. Elisabeth. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Åh, jag står i startgroparna å ska skaffa mig min första broderimaskin. Allt är så nytt. Jag var in på den där sidan och tittade på alla olika paket med trådar. Men då inser jag att det finns både rayon och polyester, vad ska man ha?
![]() Det är så mycket att fundera över... Å ändå gissar jag att det kommer bli fel i slutändan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
prisvärd tråd
Jag har testat stoff&stils brodertråd och den fungerar alldeles utmärkt.Den är billig men de har inte så många nyanser.Var på MC träff där vi pratade om tråd och vad man bör tänka på är att ofta om man använder tråd som inte tillverkaren av symaskinen rekommenderar får man ofta ändra lite på trådspänningen.Själv använder jag Janomes
egna tråd.Har alla 4 askarna (vanlig och metall) och tycker att de är jättebra och dryga.Sulky använder jag ibland, men tycker nog att den tråden är en aning tunnare! Mvh/Skylthaxan |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej Skylthäxan!
Var det Britannia Träffen i Sjöbo som du diskuterade brodyrtråden. Jag var där. Tjejen hade en jättefin brodyrmaskin. Till min Huskvarna Rose, tycker jag inte att det spelar någon roll vilken brodyrtråd jag använder, men däremot undertråden, där måste jag ha en tunn annars kommer undertråden upp på ovansidan. Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
hej Monica!
Nej du, det var inte jag som var i Sjöbo! Jag bor i västerås och är på mina MC träffar där eller i Gävle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Om jag nu skulle beställa tråd från USA, är det någon som vet vad tullen skulle gå på (om jag skulle åka på det)? Vet att man med dvd-filmer har kunnat beställa så att paketen har mellanlandat i England vilket har gjort att man undvikit tull.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Annars säljer Anne här på sysidan billigt...
http://medlem.spray.se/dianno/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
jag fråga tullen, så här svara dom:
först lägger du på 11% för tull på hela summan inkl frakt, sen lägger du till 25% för hela den summan (alltså inkl. tullen) i moms. Och sen ovanpå det 100-150 kr i exp. avg. Om du har nån i usa som kan skicka till dig så får man skicka gåvor för under 500kr avgiftsfritt. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:33.