Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-07-01, 08:27   #1
Lottan Lottan är inte uppkopplad

Trolla bort mage

Hej på er
Nu ska ni få höra om mitt delikata problem.....
Jag har tänkt mej att sy en klänning till mej själv i Jacki Kennedy stil, den är enkel och mycket stilren i min smak MEN så är det ju det här med formen på kroppen. Jag är inte storväxt på något vis men har ju en liten valk runt midjan (som för övrigt gör mej riktigt irriterad att jag har tillåtet landa där). Så trots relativt hård träning och lite mer tanke på mat så sitter den envist kvar där. Denna klänning ska sitta snyggt i slutet av augusti så ännu finns hopp om att den i alla fall kan minska.
Men så till min ide - ser det dumt ut att sätta ett sådant midjeband på den klänningen som Victoria hade på sin brudklänning eller kommer det bara att förstärka åsynen av valken? Jag ligger på runt 40/42 i kläder (måttet runt magen är dock 94 cm!!!) men detta mönster beställde jag från Stoff o Stil i stl 44 och igår när jag provsydde den så blev den ändå för trång. Ikväll ska jag iväg och köpa mer tyg och lägga till 2 cm på alla mönsterdelarna och så får vi ser var jag landar då. Den var trång både över ryggen och magen men inte så det blev som ett ormskinn, man kan säga att den saknade rörelsevidd.
Snälla ge mej er åsikt om ett midjeband.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:19.