![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Göra agraffer
vet någon om det finns nån sida på nätet som beskriver hur man gör agraffer (av band då)? man tycker att det borde finnas nånstans men jag hittar bara massa konstigheter. eller om någon vet om man kan söka på nåt annat än just ordet agraff?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vet inte var du kan hitta det på nätet men det finns beskrivningar i en bok som heter "Klassiska sömnadsdetaljer". Finns på biblioteket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jo den boken vet jag om. jag hade författaren till den som lärare i sömnad
![]() det lutar väl åt att åka och låna den. verkar inte gå att hitta nåt på nätet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Forumvärd
|
Och då kommer jag med frågan: vad är en agraff? :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej!
Om man söker på det engelska ordet för agraffer - frog closures, så hittar man lite mer märkte jag ![]() Här finns tex. en sida där man kan se på en video hur man gör. http://www.hgtv.com/hgtv/cr_sewing_b...376352,00.html Sanna: Här är en bild ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hm, bilden försvann. Testar igen.
Om det inte funkar är länken här: http://www.wrights.com/products/trim...ages/frogs.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Intressant hemsida.
Hittade boken för övrigt att köpa på nätet. (Slog på bokfynd.nu) Den finns på internetbokhandeln.se för 127 kr och på bokus.se för 133 kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
åh tack! nu kan jag äntligen få ihop nånting
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Forumvärd
|
Aha! "frog closure" sa mig desto mera!
Sådanna har jag funderat på att göra själv, de går säkert alldeles utmärkt att göra i frivolitetsteknik (något som just nu är mitt stora beroende) |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:54.