Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-06-01, 17:59   #1
Annastigsson Annastigsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 250
Service på PR-600

E det någon som vet hur ofta och om man behöver serva en Brother PR-600,ska man smörja mer än i undertrådsmojängerna?
Annastigsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-01, 18:13   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Oljedroppen i undertrådsmakkapären och normal rengöring är det kontinurliga underhållet.
Var 500:e timme ska man göra lite större underhåll, men det kan man fixa själv med instruktioner.
Efter 1500 timmar ska den ha en större översyn som bör göras av tekniker.
Jag hade min inne hos Patrik på Skövde symaskiner efter att jag hade klantat till det, och då gjorde han en så'n där 500-service samtidigt. Minns inte vad det kostade, men det var mycket prisvärt OCH transport till och från Skövde ingick! Fick en låda uppskickad, packade ner maskinen (nåja riktigt så lätt är nu inte det när man är ensam, men det gick) lådan blev upphämtad här hemma och den servade maskinen blev hemkörd en vecka eller vad det kan ha varit senare. Hur bekvämt som helst! Vet förstås inte om samma fatastiska service fortfarande finns till samma låga (tyckte jag!) pris, men det behöver alltså inte vars så svårt och dramatiskt som jag trodde det skulle bli när jag gråtande insåg att jag hade ställt till det för mig!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-01, 18:51   #3
Annastigsson Annastigsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 250
Tack för det svaret min har gått 330 timmar,får väl klura ut i boken vad man ska göra mer än smörja undertrådsmakkapären.tycker den låter mycke men det har den nog gjort hele tiden. Väsnas din mycke?
Annastigsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-01, 19:00   #4
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Låter mycket och låter mycket... den smattrar ju på en del. Men inte så det är anmärkningsvärt med tanke på vad den faktiskt gör. Underlaget den står på spelar ju en del roll och kan ju ge ljud-dämpninge eller ljud-förstärkning...
Det står inte i instruktionsboken vad som gäller för service. I alla fall inte i min. Men 500-timmarsservicen innebär bland annat att man öppna kåpan och ger nålstängerna lite smorning (olja/fett vet inte riktigt...). Patrik i Skövde kan säkert ge besked. Han är mycket bra att ha att göra med.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-01, 19:12   #5
Annastigsson Annastigsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 250
oki ska kolla upp detta.Tack för snabba svar!!
Annastigsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-01, 19:27   #6
Annastigsson Annastigsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 250
hittade instruktioner p svenska vill du s maila mig.
Annastigsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons