![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Instruktion för BSN - broderimellanlägg?
Igår när jag skulle stryka på ett dubbelsidigt kraftigt mellanlägg på ett tyg så fick jag fullständig fnatt!
Har köpt en rulle BSN hos min lokala husqvarnabutik och som vanligt så står bruksanvisningen inne i förpackningen. Inget konstigt med det och allt bra så här långt. Jag läser att man ska lägga mellanlägget mot tygets avigsida och med silikonpappret uppåt. Därefter ska man stryka 10-15 sek med läge 2-3 prickar för att det ska värmas fast. Därefter tar man bort silikonpappret, broderar på tygbiten och slutligen klipper man ut broderiet och stryker (från rätsidan) på det på kudden, tröjan, väskan eller vad man nu vill sätta broderiet. I förpackningen finns en rulle med sedvanligt mellanlägg och ett slags klart plastigt papper på ena sidan. Jag antog givetvis att det här klara arket var silikonpappret som skulle vara kvar och förhindra att jag strök fast det dubbelsidiga mellanlägget på mitt strykjärn. Men icke - skiten smälte fast på strykjärnet istället...... grrrr.... och arrrrgggghhhh!!!! Nån annan här som har testat detta och lyckats göra rätt?? Själva idén med det här mellanlägget verkar ju toppen men jag vill inte riskera ett kletigt strykjärn och en kletig strykbräda. Suck.... ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:28.