![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Betala tull på tyger från USA?
Ja, det är detta jag undrar. Är det någon som har erfarenhet av att betala tull eller inte när man beställer från USA?
Jag har beställt en del saker från Ebay och jag har aldrig behövt betala tull. Min man som också har beställt därifrån har ofta fått betala tull. Det känns som om det är lite okonsekvent. Och då är det inte på grund av att man skriver present på paketen som jag inte har behövt betala tull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Jag handlar lite med USA handlar man för 200:- ink. frakt så behöver man inte betala tull. Har man tur så slinker paketet igenom om varorna överstiger 200:-.Jag har en himla otur mina paket tar tullen direkt.Så nu blir det små paket istället. MVH Doris |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
tull..
jag har alltid fått betala tull för mina varor från Usa oxå...trodde det berodde på storleken på paketet och värdet...men även mindre paket har åkt dit!! Iblan kan det ju vara värt det om inte sakerna finns under EU flagg...svensk moms har oxå lagts på ibland...men inkonsekvent. Heléne
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej Helene
Har du fått betala tull om värdet varit under 200:-? MVH Doris |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
tull..
ja det har hänt flera ggr. En gång lyckades det komma hit utan att jag behövde det...Jag köper ett speciellt shampo därifrån...badkläder ibland osv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
kanske...
det beror på olika handelsavtal för olika varor?!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej
jag har handlat tyg från Bighorn quilt i USA Mycket bra att handla i från dom är snabba och har allt man har beställt. MVH Doris |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tack för era svar!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Även för inköp under 200 kr ska egentligen moms och grundavgift betalas. Det är bara tullen som inte behöver betalas. Så man är inte alls säker för att det under 200 kr. Tro mig, jag vet...
Omvänt har jag fått igenom det mesta som skickats som brev, oavsett värde. Något enstaka paket har slunkit igenom, men de flesta har åkt på avgifter. För det senast hade man dessutom räknat 10kr/dollarn vid beräkningen... Rekommenderar för övrigt BigHorn Quilts varmt! Varorna kommer otroligt snabbt (om de inte fastnar i tullen...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Ja, det verkar vara en chansning,,,Men det är ju ofta så billigt och man kan hitta annorlunda saker,,,
Vad är grundavgift? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
När jag handlar från fabricshack.com , skriver de en lägre summa utanpå kuvertet. Jag har hört at det inte alltid hjälper, men man kan ju alltid hoppas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Grundavgiften ligger runt hundralappen Det är som en expeditionsavgift. Tror det heter speditionsavgift...
http://www.tullverket.se/Lattlast/ha...a_internet.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Är det bara på paket från företag som man behöver betala tull? Slipper man om det kommer från privatpersoner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Och jag som känt mig så stursk för att jag kommit undan tullavgift,,,,
Idag fick jag en avi där tullavgiften blev 153 kr,,,när det jag beställde (från ebay)kostade 99 cent. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:00.