![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Designer SE problem
Jag har problem med min Designer SE när jag syr i fleece t.ex ett porträtt från 4D Picturestich. Ibland tuggar han ner tråd o tyg och sen går tråden av och tyget drar sig naturligtsvis.Det går bättre i linne eller annat slätt tyg. Vad använder ni för mellenlägg till fleece ?Är det någon som har haft samma probelm?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag hade också problem i min D1:a och jag tog ett tjockt mellanlägg under och sen plast ovanpå och så drog jag ner hastigheten. Fick känslan av att fleecen åt upp tråden, precis som den blev sliten när den åkte upp och ner i tyget och sen till slut så gick den av.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för förslaget, har dragit ner hastigheten .Ska prova nu med tjockare mellanlägg o plast ovanpå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Sensorfoten
Hej har sytt en hel del på fleece jag använder sensorfoten och kopplar om maskinen underlägg vet ej vad det heter men det är sådant papper som man stryker fast (men jag stryker det inte bara lägger det i bågen)sedan vattenlösligt plast ovanpå det har fungerat bra för mig
Eva-Britt |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:38.