![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Kompensation i Embird
Jag ska sy ut en dansk flagga som kommer från Brother men den liksom drar sig. Verkar som stygnen är för täta på allt det röda som är som en enda stor fyrkant. Det är nedre vänstra hörnet som liksom drar in sig mot mitten. Stygnen går från vänster nere till höger uppe. Hoppas ni förstår.
La in den i embird o hittade funktionen kompensation (pull compensation) under verktygs menyn. Den står i orginal på 0,6mm men vilket håll ska jag flytta den åt??? Det rör sig om ca 4 mm från ovankant till nederkant som den drar sig. Å flaggan är inte större än 5 cm hög. Har provat att ändra åt olika håll o sy ut men märker ingen skillnad. Kan säga att det är plastad frotte som jag syr på med papper både över o under. TACKSAM för svar... |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:33.