![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() När jag var liten så sydde vi något man kallade dronkar (tror jag att det hette iallafall). Jag vill sy några egna dronkar ill min dotter som snart fyller 1år. Är det någon som kan ge mig tips om var man hittar mönster till en dronk, då skulle jag bli så himla glad (Och min lilla My oxå)... !!!! tack
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag vill minnas att Kalikå sålde mönster och materialsatser till Dronkar, men det var på slutet av 80-talet eller början av 90-talet så det kanske inte längre är stämmer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om jag minns rätt var dronkarna rätt enkla i konstruktionen så du kan kanske göra ett eget mönster. De jag har sytt var iaf konstruerade så att alla delar bestod av två lika tygsycken (med siluetten av djurets kropp, ben m.m.) som sytts ihop och stoppats. Sen sydda man för hand fast armar, ben och ev. öron. Man kan oxå lägga garn mellan tygbitarna på huvudet så den får hår.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag kommer ihåg att jag för många år sen lånade en Kallikåbok på bibblan. Värt att testa i alla fall!=)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det finns mönster till bla Dronkar i en bok som Kalikå gett ut.
Den brukar finnas på Tradera, så kika där. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Boken kalikå finns just nu på två tradera auktioner
http://www.tradera.com/search/result..._category=1112 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag brukar låna kalikåböckerna på bibblan och använda de mönsterna (finns även en bok som heter Kalle K och en som heter jing och jang eller något sådant).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Oj va många svar och råd jag fått av er, stort tack.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Vad är en dronk???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Mellandelen: det är ett slags gosedjur!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
OK, då vet jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:18.