Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-06-08, 11:03   #1
Susen Susen är inte uppkopplad

Embird fråga!!!

Hej,
Jag har en undran gällande embird.För att kunna stygnsätta egna mönster måste jag inte ha embirds basic program i botten då först?Och heter det programmet som man stygnsätter tex teckningar med ,inte foto, embird studio 3.0.Är tacksam för svar.
Häls
Susanne
Susen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-08, 11:11   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Det stämmer. Först måste du ha basprogrammet som heter "Embird 2004 basic program" kostar 99 dollar. Sedan för att kunna stygnsätta teckningar/bilder behöver du "Digitizing Tools 3.0 part of Studio 3.0" det kostar 150 dollar. Jag har även köpt Font Engine vilket är bra att ha om man vill jobba mycket med text eller annorlunda typsnitt.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-08, 14:29   #3
Dispril Dispril är inte uppkopplad

Hei

Jeg kan varmt anbefale Embird - glem ikke Iconizer som lett lar deg se "minibilde" av designfiler i mappene på PC'en. Om du skal kjøpe Embird så anbefaler jeg www.secretsof.com hvor prisene er lavere ($89 for Embird og $134 for Digitizing tools) - lykke til.
Font engine er jeg også veldig glad i - programmet lar deg stingsette tekst av de skrifttyper du har på PC'en fra før (eller nye som du lett finner op internett)

Hilsen Helga
Dispril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-08, 14:35   #4
Susen Susen är inte uppkopplad

TAck för era svar!Då vet jag lite nämre vad det heter som jag skall skaffa.HAr dock tänkt att avvakta till hösten för nu är det ju sommarlov.
Tack igen.
Susen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-29, 18:40   #5
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad

Hej!

Jag frågar dig Cecilia om dom programmen du nyss berättade om, om dom är på svenska eller har svensk bruksanvisning eller om man kan få tag på svensk anvisning nånstans?

Jag är ute efter att köpa först och främst ett grundprogram så att jag kan ladda ner bilder och brodera ut. Men sen vill jag satsa på att rita egna teckningar som jag scanar in och sedan stygnsätter om man gör så?

Då jag har väldigt dåligt med pengar så har jag ju inte råd att köpa husqvarnas program. Vill hitta något billigare annars tycker jag inte att det är värt pengarna.

Någon som kan hjälpa mig?

-Helen
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-29, 19:01   #6
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Programmen är på engelska och det följer inte med någon svensk bruksanvisning. Däremot så finns det små filmer på hur man gör olika saker som följer med.

Sedan så har, som någon nämt tidigare, Monica Boberg bra och tydliga lektioner. de kan man hämta hem gratis på hennes sida http://www.ateljekreativ.se

Sida är på engelska men lektionerna är på svenska. Scrolla längst ner på sidan och klicka på Lektioner så kommer du rätt.

Jag tror du kan lära dig Embird alldeles utmärkt, du kan ju alltid fråga oss om du behöver hjälp.

Vad gäller hur man gör så är det helt riktigt att man scannar in sin teckning. Sedan har man den som bakgrund när man stygnsätter. Man ska dock vara medveten om att det är mycket jobb med att stygnsätta bilder. Det finns visserligen automatisk stygnsättning men det blir inte särskilt bra. Det är värt den extra tid det tar att stygnsätta själv.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-29, 20:37   #7
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad

Tackar! =O)

Tack för den hemside-adressen! Verkar vara en jättebra hemsida. Skönt att den är på svenska för mig som inte fattar så mycket av engelska. Ska kolla igenom hemsidan lite. Men nu ser jag i alla fall hopp om att jag kanske skulle kunna klara av det engelska embird-programmet.
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:16.