![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Klä om Ektorp-soffa
Nu börjar klädseln till min Ektorpsoffa bli sliten och införskaffandet av kattkompis har satt sina spår. Vi gillar soffan och vill ha den kvar, och då finns alternativen
1. Köpa klädsel på IKEA (ca 5200 kr) 2. Köpa klädsel på Bemz.se (ca 7200 kr) 3. Färga (700-1000 kr) 4. Sy eget (???) Bemz är dyrt och IKEA har inga jättespännande tyger. Vi provfärgade en fåtölj och tyvärr syns slitningarna även efteråt, även om färgen förbättrades. Min tanke är nu att, om jag lyckas hitta någorlunda billigt tyg, sy egna klädslar. Frågan är då: Är det värt besväret och pengarna man lägger ned? Är det någon som har klätt om en soffa och/eller fåtölj och vet på ett ungefär hur många meter tyg som krävs? Och tidsåtgången, är det värt det? (Och om någon har tips på bra sidor med möbelvänliga tyger så emottages det tacksamt!) Tack på förhand! Jennie |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:47.