![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
fästa
Ännu en lite banal fråga här, men då jag inte fått riktig kläm på det så hör jag här
![]() Vilket är egentligen det bästa sättet att fästa en tråd på när du exempelvis ska sy fast en knapp, ring eller dylikt för hand. Jag menar, hur fäster jag på bästa sätt vid start och slut? Har uppenbarligen förträngt syslöjden.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag vet inte om det är "det rätta sättet" enligt "sypolisen" men jag brukar göra knut på tråden genom att snurra tråden några varv runt nålen och dra. Och när man är klar, på avigsidan gör jag samma sak igen. snabbt och lätt.
video: http://www.wonderhowto.com/how-to/vi...ilting-255173/ I slutet gör man på ungefär samma sätt, men man håller nålen tajt mot tygytan så man får knut där. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:24.