![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Artista Designer V5 fråga
Jag skall brodera 12 helfyllda kvadrater som sedan skall sammanfogas till en tavla.
Mitt problem är att kvadraterna inte är riktigt lika stora. Om jag får dom precis lika stora borde det bli lättare att montera. Vet att jag kan markera hela broderiet och dra i hörnet. Men det är så himla känsligt, svårt att få exakt. Det handlar om tiondels mm. Kan jag någonstans i programmet programmera in höjd och bredd? Vore himla smidigt. Någon som vet? /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om kvadraterna ska skapas från grunden kan man ju kopiera den första och sedan göra nytt fyll i dem.
Annars har du väl antagligen också "Object properties" där storeleken står med i fliken "general" och kan ställas in. (Säger "antagligen" eftersom jag inte har version 5). |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:31.