![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Understygn o ändra täthet i Embird
Min manskin är lite kinkig med att broderier drar sig o tråden går av ibland.
Jag har Embird på svenska o undrar var jag kan gå in o ändra så jag får tätare understygn (ibland saknas det helt) och var jag kan ändra tätheten på stygnen. Har tittat i PeDesignLite o sett att density på texten som ligger där i (och fungerar) ligger på 5,0 line/mm. Hur gör jag för att få detta till Embird så att jag kan få alla brodyrer att fungera? Verkar som om maskinen inte gillar när det är för tätt så detta kanske kan vara en del av problemet med att tråden går sönder stup i ett!!! Har problem att hitta o förstå var o hur jag ska ändra detta i Embird. Finns ju så mycket som man kan ändra på... Tack snälla för hjälpen /Lena Ps har kollat i foruemt men där står ofta förklaringar med engelska termer o jag får inte rätt på det.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Öppna broderiet i Manager, till vänster har Du en menyrad,
klicka på Bestäm storlek, i den ruta Du får upp Då kan Du klicka Dig vidare på Stygntäthet, Där finnas några alternativ Du kan prova |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack snälla Aina men jag har ingen menyrad till vänster????
Jag har uppe i fönstret mitt panel, höger panel, färgpalett, inställningar, editor mm mm Till höger finns tex en liten förhansbild på broderiet o så kan jag ändra o leta efter andra broderier. Är det där uppe man ska hitta Bestäm stl? Tror den heter menyrad!! Jag hittar inget Bestäm Stl... /Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Titta till vänster på bilden jag bifogar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hi hi hi ok då kan jag hitta det för då ska jag vara i Editor o inte i manager. Ska in o kolla där o se om jag begriper något....
Tack snälla |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:39.