![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ändra från step till satin
Jag undrar om någon vet hur man ändrar från step-stygn till satin-stygn + att man ska vända stygnen 90 grader,jag har både Husqvarna 3D och Bernina artista v4.0 snälla hjälp!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Menar du i en färdig brodyr eller någon du skapar själv? I Artista kan du markera det område du vill jobba med på diverse olika vis och sedan göra dina ändringar. Du kan t.ex. använda color film eller bara klicka dig fram och sedan högerklicka och göra dina stygnval. Räkna inte med super-resultat på en färdig brodyr dock, om den inte är väldigt enkel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jag har provat lite men det blir inte snyggt...hur gör man det snyggt? har både bild och färdig brodyr dock är den färdiga i step och helt ok men jag vill ha den i satin,kan du sånt sotis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Inte på rak arm. Det är "bara" att experimentera, prova sig fram...
Jag är inte värst förtjust i autoamtiska stygnsättningar om det är det du menar med att du har bild, men det brukar gå att klicka på de olika regionerna och fixa med dem. Som sagt, experimentera och prova sig fram... (För att sedan upptäcka att det varit enklare att skapa det manuellt från scratch...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tänk förresten på att vid själva skapandet från bilden kan du välja "auto", förutom "step" och "satin". Då blir vissa bitar satin, t.ex. små detaljer, och stora områden blir step.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:06.