![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej, Alla! Jag är ny på Sysidan och tycker att det ska bli kul att ta del av era tankar och dela med mig (av mina ringa) erfarenheter och tankar.
Jag syr en balklänning åt mitt gudbarn, hon tar studenten i vår. Jag är relativt ovan vid att sy, men tänker kallt att hälften vågat, jag kan trots allt läsa och följa en beskrivning. Hon valde ett advanced Vogue mönster, så jag provsyr modellen i lakansväv först. Jag trodde inte att det var möjligt att ett mönster kunde innehålla 32 delar som ska sammanfogas. Här är mönstret http://www.voguepatterns.com/item/V1...ch=1016&page=1 Det är draperingar och stickningar och jag vet inte allt. Jag syr i tvättad siden.Hennes mått är exakt enligt mönstret, men bysten blev ändå för trång. Är det någon som har tips på vad jag ska tänka på i största allmänhet när det gäller den här typen av skapelse? Klänningslivet sys i fem(!) lager; tyg, vadd, mellanlägg, mellanlägg, foder. Pust! Hälsningar Ingrid |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:17.