![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Designer 1
Hej!
Jag har en Husqvarna Designer 1 och undrar om det är någon som vet om man kan bygga om den från diskett till usb? Är det någon som har provat detta? Har det i så fall fungerat bra? Ungefärlig kostnad? Det skulle kännas betydligt enklare med ett usb. Cathrin ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Designer 1
Jag har frågat min agent och du får ingen bättre maskin.
Men du tycker kanske att det är enklare med USB. Kostnaden tror jag kan röra sig om 7000kr så det får man sätta emot ett byte av maskin. Om du gör detta kan du aldrig använda diskett mera. Jag vet inte om du blev nå klokare men det är mitt svar som jag fått. Hälsar Anita. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej! Jag har hört att det skulle kosta 4500 - 5000 kr.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du kan lämna in den och få satt in USB kassett i stället. Det kostar en massa, men fördelen med USB är ju att Det inte går sönder lika lätt som disketter. Jag har funderat på att byta på min för jag blir lika irriterad varje gång det blir diskettfel för att disketten är sliten eller sönder, men tyvärr hindrar den höga kostnaden mig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag var på väg att köpa en D1:a för knappt två år sedan, och fick då en prisuppgift på uppgradering till USB någonstans mellan de priser ni uppger. Minns inte precis, men har för mig det var runt 5-6000. Nu skulle jag haft den för symaskinsdelen, så det hade inte varit värst angeläget för mig att uppgradera, så jag tänkte inte närmare på det. Men Skulle jag ha den till broderi skulle jag nog kosta på den det. Mycket pengar, ja, men vilken supermaskin du har sedan! (Jag köpte aldrig någon D1:a, det blev en Brother PC8500 från USA istället...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har hört av husqvarna handlare att de inte rekommenderar att bygga om maskinnerna. De blir ännu trögare som ombyggda. Kan ju beror på att maskinen inte är byggd för det egentligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:52.