Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-02-07, 22:07   #1
zicci zicci är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 3
Exclamation Hjälp tätare stygn!!

Hej
Har en innov-is 4000d som jag just köpt knappt använd kan ingenting om broderi just men ska lära mig och vill lära mig.Jag har ett problem med min maskin: har brothers orginal tråd över och under. Men när jag broderar större bokstäver dem som finns i maskinen redan så ser det ut om som att det är för lite tråd alltså inte nog tjockt och fint?? får samma när jag broderar på frotte fast jag använder underlägg och solvy ovanpå och har även provat att byta mellanlägg men blir inget bättre?? behöver man lägga mer understygn när man kör större bokstäver har hört något om det? vad är det och hur gör man?? har pe design 6 och pe design lite. Skulle gärna vilja komma i kontakt men någon som heter Kaj som ni skríver om i vissa inlägg som ska vara duktig på denna maskin??
Oj vad jag skulle bli glad om jag får hjälp vill kunna göra stora bokstäver då jag broderar många namn och så..
Mvh
Zicci
zicci är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 22:31   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Jag använder inte PE Design så mycket för text (föredrar Embird), men du kan ändra stygntätheten i bokstäverna genom att markera texten och i Sew-menyn välja Sewing attribute settings och ändra antalet lines/mm.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons