Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-02-06, 13:29   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Billigt underlägg

Nu har underlägget som följt med min brother innovis 1200 tagit slut.. tyckte den var bra. Men kanske dyrt att köpa nytt.

Så jag undrar om någon vet någon ställe online som är billig och har samma typ av underlägg... Det är ganska styvt och man kan stryka fast den på tyger.

Måste inte vara svensk butik om det inte är billigast.

Det ska passa det största formatet.. själva formens mått är ca 20x25 cm så det ska ha lite marginaler också.

om de också har vattenlösligt papper är det bra. Tror jag vill ha sådant som ser ut som nonwoven, inte sådant som är blankt.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 13:51   #2
lapplotta lapplotta är inte uppkopplad

Klicka på fliken annonser, där finns en bild med en syende dam,Bibbis Textil, hon har massor med sybehör till bra priser. Jag har handlat av henne och jag är mycket nöjd.Det finns en PDF-fil som du kan ladda ner och som beskriver de olika varorma och vad de kostar.
lapplotta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 15:00   #3

Åh, ja glömde henne. Får kolla nu!
Gammal 2009-02-06, 16:55   #4
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad

Fick just tips om "brodyrvaruhuset" i Borås. Där har de även "storpack". De har oxå STOORA rullar tråd till samma pris som vanliga 200m!

Jag ska åka dit v 8!!!!!! Längtar redan! Men de har som sagt en hemsida!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 18:34   #5
Jander Jander är inte uppkopplad

Där handlar jag alltid eftersom jag bor i Borås. Toppenställe och med riktigt bra priser!! Dessutom skickar dom ifall man inte hinner åka dit, dom har ju bara öppet 7-16 så ibland krockar det med jobbet...
Jander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 19:07   #6

Kanske man ska åka dit då när sambon köpt bil nån gång framemot våren.

Kollade igenom Bibbis sida. Filmoplast låter intressant, men usch vad allt skall vara så dyrt. Nej inte Bibbis priser, utan generellt sett. Annars var jag förvirrad över vad jag skall ha.. haha! Alla dessa namn som inte säger mig så mycket...

Vet ni vad som skulle motsvara brothers mellanlägg?

Jag har tunn mellanlägg som jag köpt en gång lokalt men det är ganska tunt och jag gillar att brodera på konstiga saker så jag har gillat att kunna stryka fast tyget och inte spänna själva tyget. Går också så mycket lättare att passa till läget på tyget!

Igår broderade jag på fuskläder. Jag sydde ihop hela 5 stycken restbitar av brothers mellanlägg för att kunna brodera... hahaa. Men det gick fint att sy på! Jag skulle behöva mindre båge också. Har en pytteliten en som jag fått i present (typ 2x4 cm), men jag vill ha den som är 10x10 cm också.
Gammal 2009-02-06, 19:59   #7
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

"ichigo"
Maila Bibbi och hör med henne, vilket underlägg som kan passa.
Bibbi vet vad Du kan behöva!
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 20:16   #8
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad

Har oxå handlat från brodyrvaruhuset. Jättebra service och bra priser tycker jag.
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 20:43   #9
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Maskinbroderi.se (annons uppe till höger) har väldigt bra priset på underlägg. De har påstrykbart. Dels Sulky Totally Stable som jag gillar skarpt, dels något annat. Kolla med Gisela (som driver Maskinbroderi) om det där andra, vad det nu har för nummer, är jämförbart med Totally Stable (skulle tro det).

Tillägg: Var inne och kollade på Maskinbroderi (Sunembroidery/Solbrodyr) och deras Riv 53 är påstrykbart och kostar ca. 900kr för en 200-metersrulle, 35 cm bred. Man kan säkert köpa annan mängd också om man hör av sig till dem.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 12:53   #10

Oj så mycket 200 meter.. haha!
Gammal 2009-02-17, 10:48   #11
ask ask är inte uppkopplad

min hjärna funkar inte så bra just nu, så med risk att jag blandar ihop det: Jag jämförde pris inlk frakt per bit till brothers stora ram på ebay usa o england och svenska sidor och kom fram till att bibbis priser var de bästa, har för mig det vanliga mellanlägget blev ca 1,30kr per bit.
Fast det var borträknat de här stora rullarna (typ 200meters)
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 11:42   #12
Jander Jander är inte uppkopplad

Jag kommer inte ihåg exakt vad jag betalade för en rulle med vanligt rivbart på Indukta i Borås, men har för mig att det var runt 180:- plus moms. Den rullen på 200 meter har jag haft i 16 månader o den är inte slut än....
Jander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 12:25   #13
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Jag köper ju en del i/från USA, men när det gäller vanligt rivbart underlägg finns det absolut ingen anledning att göra det i och med att frakten blir så dyr! Jag har inte kollat Bibbis priser där så de vet jag inget om, men Solbrodyr (Maskinbroderi.se) har priser i "USA-klass". Dyra specialunderlägg som tjockt vattenlösligt, polymesh och klisterunderlägg köper jag i/från USA, men det kan jag ju göra som har vänner som kan hjälpa till när jag handlar där. Annars vete tusan...
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:33.