![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag ska sy ett dopminne på en frotte handduk.
Mitt första försök blev inte så bra, undertråden gick upp och in i broderiet. Vet inte vad jag gjorde för fel. Har surfat runt lite och läst på. Vilket mellanlägg är bäst och ska det vara under eller ovanpå tyget där broderiet sys. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
För det första behöver frottén krympas så inte broderiet blir bubbligt efter tvätt. Men det har du säkert redan gjort!
Sedan behöver du någon "plast" ovanpå, den tunna räcker gott! Solvy tror jag den heter! Jag har kört otaliga handdukar nu och faktiskt slarvar jag med "underlägg", spänner jag ordentligt tycker jag inte det behövs något under. Det blir bara hårt då. Och så sparar man lite pengar... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Plasten är den sådan som försvinner i vatten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Just det!
Och du kan riva bort det mesta innan tvätt... Jag brukar faktiskt bara riva bort och så berättar jag för den som får handduken i present att ev plast som syns försvinner i tvätten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Man behöver inte tvätta hela handduken för att få bort resterna. Man kan spraya med vattenflaska över brodyren, eller ta en tandborste som man blötar och borstar brodyren försiktigt med. Funkar perfekt framför allt om det är andra saker man broderar som man kanske inte kan tvätta innan man ger bort det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har aldrig använt underlägg till frotté, det funkar alldeles utmärkt utan! Men plast på måste det vara.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Du ska ha vattenlöslig plast på ovansidan när du syr i frotte
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:40.