![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Mönster till tärna på bröllop
Finns det någon som vet om det finns ett bra mönster till en tärna,som vid det högtidliga tillfället är gravid i 6-7 månaden? Min dotter ska vara tärna då och vill ha en lämplig modell. Klänningen ska vara lång, förstås.Vi har tittat på klänningar idag i en affär med "festkläder", men det verkar dels vara svårt dels jättedyrt, eftersom man får ändra eller specialbeställa. (Jag har sytt en hel del i mitt liv, men tycker att det är svårt att ändra alltför mycket i ett mönster.)Bröllopet äger rum i juli, så det är mitt i högsommaren. Tacksam för tips!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
en klänning med empire skärning kanske skulle passa? alltså skuren under bysten.
http://www.1sewingpatterns.com/images/2645b.jpg nåt i den stilen kanske |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() har ett mönster somär väldigt fint (lätt att ändra till någon som är gravid) har själv sytt den till en väninna Om man gör den längre & lite elegant tyg skulle den passa utmärkt tror jag.
man kan ju tyvärr inte se deras mönster pånätet,men det heter [COLOR=darkred]800332[/COLOR] omdu har katalogen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Burda tidningen nr 8/2004 har mammakläder där det finns en festklännig som kanske kunde passa?Du kan låna tidningen på biblioteket en månad...
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:17.