![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Solvy när man broderar på pikétröja???
Liiiite panik.....
Har fått en bråttom-beställning på två stycken pikétröjor med liten text på bröstet. Ska man ha solvy överst när man broderar på sådant tyg?? Är det bäst?? Jag har rivbart under. Nu ser det ut som bokstäverna sjunker in i tyget lite men det blir inte bubbligt utan jättesnyggt. Får man texten mer "ovanpå" med solvyn?? Hoppas på att alla ni broderiproffs därute har testat och har massor av lösningar på mitt problem ![]() Ååååh, vad jag älskar min broderimaskin!!!! Hade nästan glömt bort det.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag skulle nog valt att ha solvy under, just för att undvika att det sjunker in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag brukar använda klippbart mellanlägg under för att det ska hålla formen bättre. Har börjat använda vattenlösligt ovanpå för att det inte ska bubbla om jag inte spänt tyget tillräckligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag skulle ha klippbart under och vattenlösligt på ovansidan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
ÅÅåh, vilka bra tips!! TUSEN TACK!!
Jag testa allihop ikväll!! Min stackars gamla piké som jag brukar ha i trädgården kommer att bli full med broderier... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:03.