![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Hade tänkt att köpa antingen en Singer Quantum Futura CE-200 eller en Janome 300E är det någon som har erfarenheter av dessa maskiner? Singern är online kopplade till datorn via USB är det något som brukar strula med detta eller fungerar det smärtfritt? Janome varnar inte när undertråden är slut är detta hanterbart, praktiskt? Tacksam för hjälp! Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har inte testat någondera av maskinerna, men törs nog ändå påstå att Janomen är mer kvalitetsmaskin än just denna Singer.
Högre kvalitet på brodyren törs jag nästan lova! Jag skulle inte betala de ca. 15000 Singern kostar. Kostade den som i USA, ca.$7-800 vore det en anna femma, men det göre den ju inte här! Men å andra sidan är ju Singern också en symaskin... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
janomen
Hej !
Jag har Janomen och den broderar fint samtdigt som jag syr på min vanliga maskin. Och undertråden lär du dej med att beräkna, ganska så fort. Det är en mycket prisvärd maskin som du använder minneskort och flyttar broderier från datorn till maskinen med. Köptips! /pia spm fått många tips och bra hjälp här på listan med just broderisidan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kvalite?
Hej igen!
På vilket sett skulle Singern ge en sämre kvalite av brodyren? Är "upplösningen" på Singern sämre än Janome? Dvs är det större precision på hur broderiramen flyttas i sidled samt djupled hos Janome så den på så vis klarar av att skapa bättre återgivning av de nålpositioner som skickas från datorn/minneskortet? Eller går Janome lite långsammare och gör därmed ett bättre jobb? Känns som Singer kan få ner priset genom att inte integrera lika mycket elektronik som Janome? Priset utomlands är lägre av en Singer än svenska marknaden: Danmark 9000DK*1,2DK/SEK=10800SEK+frakt, USA ca [800$(maskin)+175$(frakt)+6$(fraktförsäkring)]*1.057(tull)*1,25(svensk moms)*7(SEK/$)=ca 9000SEK (dock USA modell dvs 120V/60Hz i Sverige 230V/50Hz) Amerikanerna verkar dock inte vara pigga på att skicka Europa modell. England 649£*15=9735SEK+frakt Här hemma kostar maskinen runt 15000SEK vilket jag tycker är för mycket man får samma grejor i stort sett. Janome 300E har jag inte hitta på nätet kanske saluförs den under någon annan beteckning? För jag har svårt att tänka mig att den är specialtillverkad endast avseed för Svensk marknad? MVH Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej igen!
Gå in på www.janome.se så kan du läsa mera om den. Priset just nu hörde jag var fint, 11700,- Lycka till/pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har Janome
Vet inte så mycket om Singern men Janomen har jag sedan november 2003. Jag tycker det är bra att man inte behöver vara ihopkopplad med datorn när man ska brodera. För mig skulle det bli enorma praktiska problem. Jag tycker det är smidigt att flytta över broderierna från datorn med ett compact flash-kort.
Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vad som ger bättre kvalitet på en maskin över en annan kan bero på olika saker antar jag. Du får olika bra vanliga sömmar på olika makiner också. det har väl med precision i mekaniken och elektroniken att göra.
En del ligger väl i att man får vad man betalar för, och Singern är ju en lågprismaskin. Singer Futura CE-100 kostar ju bara $500, och är i stort sett samma maskin som CE-200 (fler sömmar + programvara ingår med CE-200). Det säger sig själv att vi inte talar om högteknologi och superprecision då! MEN, det betyder inte att den måste vara ett dåligt köp!! Du får ju en symaskin, en säkert helt OK brodyrmaskin med hyfsat stor stygnyta och dessutom programvara med CE-200 för en ganska rimlig summa pengar. I synnerhet i USA!! Om du funderar på att köpa från USA, så tänk på att du inte har mycket till granti! Janomen kostar runt $800-1000, men jag tror inte priserna får åubliceras och maskinerna får inte säljas över Internet, eller nåhot sådant. Kanonpris! Svenska priserna verkar också OK. Det är för att det är en ren brodyrmaskin man får såpass hög kvalitet till förhållandevis rimligt pris. Janome är känt för god brodyrkvalitet. Vad det nu än är som gör det. Har som sagt ingen själv, så jag vet inte alls!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
singer futura
hej!
Jag har en Singer futura och den fungerar bra.Allt som behövs för att brodera utom material ingår i priset. Man får gratis uppdateringar från nätet på det som krånglat.En stor fördel om man är datakunnig. man har dock gratis telefon support. Jag har en bärbar dator till den så den tar inte stor plats. Kvaliteten på stygnen är väldigt bra om det är en bra stygnsatt fil, oftast är Huskvarnas filer bäst. Man kan ladda ned många gratisfiler på nätet. Jag har över 100 st. och har inte behövt betala för en enda. Det finns bara två typsnitt ännu och jag tycker att texten stygnsätts slarvigt. Det bästa är om du får prova ordentligt i butikerna innan du bestämmer dig. Den möjligheten hade inte jag, men priset avgjorde dock. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Singer Futura 200
Hej Anders
Jag kan varmt rekommendera Singers Futura som är en stark symaskin med alla nyttosömmar och som dessutom har brodyrbord med två bågar samt mjukvaran d.v.s datorprogrammet med usbkabel där du både kan hämta stygnsatta mönster,rita eget samt en helautomatisk stygnsättning och maskinen öppnar alla filer och bilder!Dessutom är introduktionspriset bara 14.495 med 5 års garanti Lycka till!! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:51.