![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tygförvaring enkelt?
Hej! Jag har 'fått loss' ett rum i vårat hus där jag kan pyssla med det jag nu vill. Nu behöver jag ett billigt sätt att förvara mina tyger å. Har väl inte KANON mycket men det är ju lite när man väl samlar ihop det.
Har nån en ide? Typ en billy hylla känns för grund i hyllplanen för att det ska bli bra. Det kommer antagligen inte bli där jag kommer ha hobbyrum för evigt men till en början behöver jag ju nåt att lägga tygerna i/på. Har en lite djupare variant på lagerhylla men det är så grymt långt mellan hyllplanen på en sån, så det känns som så mycket waist att använda sånna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du vill ha en öppen variant så är ju dessa en snygg lösning.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40047675 http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50103086 Man får bra överblick över tygerna men det finns risk att tygerna solbleks om de ligger länge. Om du vill ha en stängd variant så är en vanlig garderob med extra hyllplan i ett alternativ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
just det
dom dära hyllerna hade jag glömt! Dom är ju jätte bra! Brukar ofta hitta dom på blocket för en ganska billig peng tror jag.
Man kan ju fixa ett förhäng fram för hyllerna i värsta fall? Tack för tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har billy hyllor med kartonglådor. funkar framförallt om man har ont om plats och inte kan ha för djupa hyllor.Det finns kartonger som passar perfekt i storlek till dom hyllorna.Jag upplever dom inte som för grunda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Trådbacks-system säger jag bara!
Det blev min räddning sedan jag i 15 år försökt leta upp tyg ur en låda och alla lådorna dras fram och aldrig verkar komma tillbaka till sin plats! Överskådligt och lätthanterligt! De kan man ju ha i flera lager på höjden med! Med draperi eller annat framför blir det inte så dammigt heller... Och vanliga hyllor för längre tygrullar mm... (De ska ju ALDRIG stå upp, eftersom de då blir fula veck på tyget!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Johanna
Om jag NÅNSIN kommer äga en hel rulle tyg är jag riktig proffsig
![]() Tack för tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Pia
Jag har ett stoooort rum
![]() Det dära med lådor känns så rörigt lixom. Känns inte som man lixom har nån överblick över vikka tyger man eg har. Hur har DU koll på det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag har bara en liten mängd tyg pga platsbrist så jag har full koll på vilka tyger jag har och var dom ligger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag har ikeas expedit som tyghylla! Den största varianten, funkar jätte bra! Ska sätta upp ett draperi för att skydda tygerna bara... En varning dock! I början av juni när ja tog hit och fyllde upp den med tyg så såg det jätte fjuttigt ut.... så jag tänkte att jag måste samla på mig lite mer..... å nu är den proppfull!
Så risken är alltså att man handlar mer tyg för att den rymmer så mycket! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
hahaha
eftersom rummet jag tagit har snedtak så RYMMS det bara en mellanstora varianten.. va e den? 150x150 tror jag. Tur va?
![]() Då behöver jag inte förköpa mig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
hihi jo det va en himla tur!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
ha!
Sitter man och är liiite envis med att titta på blocket på en söndag då ploppar det till sluuut upp JUST den man vill ha. Hittade en Expedit i vitt i örebro för 200 pix!! är sååå nöjd. OCH jag han ringa INNAN alla andra!
Nu står den isärplockad eftersom det PISSADE ner alla 50 km hem från örebro och nej, vi hade ITE tagit mä nån presenning. NU jagar jag korgar som ska stå på understa hyllerna i min expedit. Man blir plötsligt liiiite snål när man nu fyndad så med själva hyllan ![]() Tack alla för tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Åh va roligt! Hoppas att du lägger ut bild sen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
oj...
och jag som aldrig ens TÄNKER på åhlens!
Får se om jag lyckas komma in till örebro denne vecka. Då kanske man ska svänga förbi? Ja, jag ska se om jag lyckas med bilder så småning om ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:38.