![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Yamaha-logga
Kan någon tipsa mig om var jag kan få fatt i Yamahas logga. Skulle brodera en "sotarmössa" med emblem på och hade varit tacksam för tips om var jag kan hitta loggan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är fortfarande på jakt efter ett Yamaha-emblem, ingen som vet var man kan få tag i ett eller om någon är intresserad av att stygnsätta ett till mig????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Svar i samma fråga tidigare här i forumet.
Sy Fia (Sotis) Medlem Medlemsprofil I allmänhet får man inte stygnsätta och sälja eller ge bort klubblogotyper. Räkna med att för alla stora klubbar (och många andra också) är loggor copyrightade. Vet inte om detta skulle hända i Sverige, men jag vet att i stora utländska (läs: amerikanska) klubbar har det hänt att man bett (i bästa fall, beordrat i sämsta) supporters med icke godkända märken att ta av sig dem när de kommit till match eller vad det nu kan vara. Men man stoppar knappast folk på gatorna... Och till exempel ett örngott i hemmet ser de ju inte... (och har förmodligen inget emot heller...) 2008-08-17 14:01 Besvara Besvara med citat Redigera Rapportera inlägget pia lindh (chery) Medlem Medlemsprofil Jag har jobbat yrkesmässigt med just brodyr av logotyper o klubbmärken. Det är copyright på alla typer av logotyper och klubbmärken. Det finns mycket strikta regler runt detta. dom får inte se ut hursom helst. T.om färgerna måste vara rätt nyans för att få godkänt. Man kan kanske göra något som liknar, men om upphovsmannen ser den och tycker att det är en förvrängning eller plagiat kan man åka på dryga böter.Tyvärr. Jag vet att även här i sverige förbjuds idrotts män att delta i sporter om inte loggan är rätt. Vi höll på att sumpa chansen för en golfspelare då loggan till honom blev ca 5 mm för liten i omkrets. Vi fick göra om den i all hast dagen före tävling för att han över huvud taget skulle få ställa upp.T.om placering på plagg eller övrig utrustning måste vara rätt. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:16.