![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Brodyrmaskin
Hej!
Jag har funderat på att köpa en brodyrmaskin, är det någon som har något bra tips? Jag har aldrig broderat på maskin förut, utan syr mest lappteknik för närvarande. Jag är tacksam för tips och råd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Prova olika. Jag gjorde misstaget att inte göra det utan köpte en Huskvarna. Hade jag tänkte efter före så hade jag nog tittat på en Pfaff, för en sån vanlig maskin hade jag redan, då kanske pressarfötterna hade passat till båda maskinerna, nu måste jag en uppsättning till båda.
Jag syr också mest lappteknik och broderar inte så mycket så jag är glad att jag inte köpte en sån där jättedyr modell utan en D2 av den gamla modellen. Jag har haft den i två år och har inte broderat så mycket, det är inte så roligt som jag trodde det skulle vara, och ingen vill heller ha något broderat av mig tyvärr så då blir det inte av att göra något. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Mitt tips är Janome, de håller hög kvalitet på brodyrmaskiner. Tråkigt att du, Ann-Mari inte har roligare med din brodyrmaskin. Har du provat att kombinera lappteknik med brodyr, dvs brodera på lapparna? Hälsningar Gunilla ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nej det har jag inte gjort än. Men såg ett fint i senaste Creative tidningen från Pfaff och så finns ju redwork förståss, det är ju jättefin kombination. Det är väl det att jag behöver en kick i baken för att göra det.
Närmaste projektet är bordstabletter med en blomma i vänstra sidan tänkte jag. Har beställt prov på linne från Korps handelsbod och så ska jag bestämma mönster, det finns ju lite att välja bland på nätet. Har du ytterligare förslag så mottages de tacksamt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Även jag har en Husqvarna D2, den senaste versionen. Är mer än nöjd. Förutom att det är kul att brodera, så syr den helt fantastiskt. Men allt syr nog bättre än min gamla Singer från tidigt 80-tal....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej igen!
Jag såg ett jättefint sätt att kombinera lappteknik och brodyr på en kurs jag går i lappteknik. En av deltagarna hade sytt ett vackert barnlapptäcke med applicerade björnar i olika kläder och modeller. I rutan längst upp i hörnet hade hon broderat en nalle och barnets namn och födelsedatum. Kanske ett tips till dig Ann-Marie? Tack för era råd och tips, jag får fundera vidare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
broderimaskin
Hej Cathrin!
Jag köpte en Janome 300E i början av december och har inte sytt sååå mycket än. Men det är en fin maskin, enkel att lära och den syr snyggt. Jag har köpt till ute i handeln en kortläsare osv så jag kan plocka fria broderier och flytta över med ett kort. Det finns ett program som heter Embird som är väldigt bra att göra om broderier i och det är inte så dyrt heller. Och här på listan så finns det många duktiga maskinbrodöser så man kan få hjälp! Jag tycker att du ska läsa igenom listans alla maskinbroderiinlägg som handlar om just den maskinen och så kolla på den på riktigt, Min handlare säjer att den kostar bara 11.700 kr nu...lycka till/pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Brodyrmaskin
Köpte en Pfaff Creativ 2140 utan att kolla marknaden först eftersom jag haft Pfaff i många år och varit nöjd. Emellertid så krånglar min nuvarande symaskin i ett kör och är på reparationer med jämna mellanrum. Nu har jag begärt att få en likvärdig maskin men en som fungerar. Hoppas få en Pfaff Creativ 2140 igen för deras program och koncept är bra. Idag skulle jag ha provat flera brodyrmaskiner eftersom utvecklingen går mycket snabbt och det finns många bra maskiner att välja mellan. Jag tycker att Sysidan är ett bra forum att diskutera de olika maskinerna på. Jag hoppas du hör av dig med rapporter från ditt köp. Det handlar ju om mycket pengar och tid.
Lycka till för det är kul att maskinbrodera! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Hej
Min dotter har en D1 som hon är nöjd med men i bland är dom ovänner nu är Gösta som maskinen heter på lagning pressar foten ville inte stanna ner .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Någon mer som har/har haft en Husqvarna-maskin på lagning? Verkar tyvärr få vatten på min kvarn, och min symaskinshandlare kanske har rätt...?
/Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
hej igen
Min dotters svärmor har haft sin på lagning hon har en D1 jag kommer inte ihåg vad det var för fel men det var något med skärmen o lite andra småfel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Hej igen!
Min Janome MC 9000 har jag aldrig behövt lämna in på lagning (peppar, peppar... ![]() /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:59.