![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Trädning av Brother Innovis
Jag tror att min maskin inte trär övertråden som den ska. Man kan se att tråden inte går under den stora plattan överst på maskinen utan den lägger sig mot skruvarna. Har för mig att det finns en sida någonstans där man kan se hur det ska vara i en Babylock som ju är likadan men jag kan inte hitta sidan nu.I manualen finns ju ingen bild hur det ser ut under locket.Hoppas ni förstår vad jag menar, det är svårt att förklara. Är det någon som vet vilken sida jag letar efter så vore jag jätteglad!
Hälsar Leena |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Innovis
Syr inte maskinen som den ska,eller varför misstänker du att övertråden träds fel.??
jag brukar alltid hålla emot tråden när jag lägger den i skåran,så den sträckes .Sen trär ju maskinen själv när du trycker på trädningsknappen.Eller?? jag har en 4000D o min funkar så . Du får titta under locket o se hur det ser ut. .Hoppas det löser sig / Lottisen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för snabbt svar, tänk att det inte var för så länge sedan som man snällt fick vänta till måndag när affärerna öppnade innan man kunde få hjälp!
Trådspänningen är inte bra, försökte lägga tråden under brickan men det blir inte bättre. Visst trär den men jag tror att det blir fel. Jag har ju tagit av locket men vad hjälper det när jag inte vet var tråden ska gå.Hittade 2 olika trådspännings test så jag får prova att sy ut dem. Övertråden tror jag är alldeles för hårt spänd och det blir bara värre. Har tänkt att åka till Västerås Symaskinsbutiken och se där om de kan göra nåt.Vill gärna skaffa uppgraderingarna samtidigt. Puh, nu har jag suttit vid symaskin och datorn hela dagen igen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
hittade sidan
Äntligen igår kväll hittade jag sidan där man kan se hur det ska se ut.Här är länken
www.annsultfixit.com Där står massor med grejer som är bra att veta! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:04.