![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
foder
jag syr en hel del som måste fodras, har sytt en del mössor också som ja har fordrat m tex bomullstyger, men ja tycker inte det blir så fint, den mössmodellen ja syr består av ett understycke som e som ett bannband o så ett överstycke som är som sjävla mössan. om ja syr på fodret innan på resp. mönsterdel så blir det fult i sömmen, ja vill gärna dölja den sömmen, finns de nå bra tips på hur jag gör det på ett enkel sätt? (har provat dom svåra sätten) =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kan du inte sy mössan i en foderdel och en "riktig" del och sen lägga ihop dem och kasta ihop dem med smygstygn i nederkant.
Eller om du gör lika och lämnar en öppning i en av sömmarna i fodret och så syr ihop dem på maskin nedtil och vränger mössan och kastar ihop fodersömmen för hand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jo, det kan jag självsagt göra, det lilla kruxet är att överdtycket är rynkat, så då må ja rynka fodret likadant, för att den ska passa in. men ibland får man kanske inse att det inte finns nå superenkelt sätt att göra allt på
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:58.