![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Finns det någon måtttabell?
Jag är inte van att sy, måste jag tillägga först av allt!
Jag undrar om det finns någon slag måtttabell man kan gå efter när det gäller storlekarna på mönster man köper. Så man kolla om mönstret är en stor storlek eller en liten? Jag sydde efter ett mönster till 4 år (tvillingarna är 3 år) där blev byxorna för smala och halsen för lite så den gick inte över huvudet men i övrigt var tröjan för stor. Nyböjar otur, tänkte jag! Sen sydde jag ett par mysbyxor till min tös i jerseytyg, där jag var valde mönster för 4-6 år, det fanns 1-3 också men då kunde ju 3 år vara förlitet tänkte jag! Byxorna blev åravis för stora! I samma mönster fanns en lite sommarjacka som jag tänkte sy till min pojk. Blev byxorna så stora måste jag försöka förminska jackmönstret. Annars kan han inte ha den i sommar. Är det så enkelt att man bara minskar med typ 1 cm runt om? Barnen är normalstora om man tittar i barnavårdcentralens tillväxt-tabeller. Kanske en dum fråga men forum är väl till för att man ska våga fråga om allt möjligt? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:09.