Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-03-15, 15:46   #1
sy-sara sy-sara är inte uppkopplad

i väntans tider 2...

Åh tänkte jag när jag läste den rubriken på sidan precis den diskussionen jag är ute efter... trodde att den skulle handla om bebiskläder och saker att sy när jag nu är i väntans tider och kan inte göra något för att påverka leveranstiden. Har till augusti på mig att få färdigt lite fina lakan och annat sött.

Fast helst vill jag sy lite kläder till pyret men jag har inga bra mönster, nån som har bra tips på var jag hittar mönster till de första kläderna som han/hon kan behöva? Kanske nån sparkdräkt eller knyttröja?
Och vilken storlek har en nyfödd?

Jag behöver alla tips jag kan få, kan man sy i bomull eller måste allt vara i trikå?

MÅnga kramar till alla!

Nu ska jag sy lakan, det behöver jag ialla fall inte mönster till och storleken är inte heller så svårt att reda ut...
sy-sara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-15, 16:25   #2
KerstinL KerstinL är inte uppkopplad

Jag har inga mönster, dom hade dessutom varit urmodiga eftersom mina barn är i 40-årsåldern! Men jag har massor med lyckönskningar! Njut av din förväntan!!
Kram,
Kerstin
KerstinL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-15, 16:26   #3
Bustraden Bustraden är inte uppkopplad

i tidningen ottobre finns det bra mönster, det allra första kan den säkert ha stl 50 men är nog bättre att sy från stl 56 el 62 på det mesta, de växer ju fort.
Bustraden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-15, 17:53   #4
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad

Jag har precis gjort ett mönster till omlottbody... Vill du ha det? Det är storlek nyfödd (50/56).
Materialet man använder då är trikå. Det är ju det bästa för att det inte ska kännas trångt. Fleece är ju oxå användbart.

Till lite mindre figurnära plagg kan man ju ha lite vad som helst. Byxor/klänningar/tunikor mm.

Jag skulle rekommendera att sätta tryckknappar i grenen på alla plagg när de är i blöjåldern o kryper! Det underlättar fantastiskt!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-16, 16:20   #5

Jag vill jättegärna ha mönstret på omlottbodyn. Kan du scanna och maila till mig eller ska jag ge dig min hemadress?

Tack för tipsen hittills!

Tryckknappar hade jag nog inte tänkt på om det inte varit inritat i mönsterna som jag försöker hitta...

Funderar på att köpa boken babycool, är det någon som använt något av mönstren därur?
Gammal 2008-03-16, 18:15   #6
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad

Låna Baby Cool på bibblan istället. Gillar du den kan du ju köpa den senare.

Jag gillade den boken, många roliga ideér. Dock var storlekarna vääääldigt skumma ibland. En mössa sydd efter "mellanbebis" (ca cl 68) passade på mig...
Men mät noga, och knyck massa ideér så är det en jättekul bok!
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-18, 18:37   #7

tack Johanna för ditt mail, jag hoppas att du fått mitt svarsmail direkt till dig så att inte det gick via sysidan också?!?

tjuvtittade i Babycool på Bokus och där fanns det ett gulligt mönster på en klänning gjord av en t-shirt, lite taskigt att göra jobbet om det är en pojk dock... vem vet jag kanske kan ta reda på det på tisdag, om jag tittar riktigt noga...
Gammal 2008-03-18, 19:08   #8
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad

Jag gjorde en lös kjol att ha utanpå bodyn för tjejen o en utan för killen när vi skulle få tvillingarna. Vi var ju inte 100 säkra men det lutade åt det!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:23.