Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-03-07, 13:03   #1
Neferu Neferu är inte uppkopplad

present till tågtokig 4-åring?

Jag behöver lite hjälp och inspiration. Arbetslös och pank sitter jag och försöker komma på vad jag ska ge till en 4-åring som älskar allt som har med tåg att göra, och kom fram till att de kunde vara roligt att sy ett lok - antingen en tågformad kudde eller nåt liknande.

Frågan är bara - tycker en 4-åring att en stor kudde är roligt att få, eller ska det bara vara leksaker? Jag har dubbel uppsättning dunplymåer till soffan så jag skulle kunna åstadkomma en golvkudde med tågapplikation.....

Alla idéer mottages tacksamt!
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-07, 13:48   #2
gullum gullum är inte uppkopplad

Hmm knivig fråga...
En tågformad kudde skulle säkert gå hem om den är såpass styv att han kan leka med den.

Om han har en tv i rummet så kanske en stor sittkudde med ett tåg på funka. Du kan ju till och med göra en applikation med hans namn ovanför tåget. Det brukar funka till barn i den åldern eftersom de börjar känna igen sitt eget namn och kanske t.o.m kan skriva det.

Lycka till
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-07, 13:52   #3
Bustraden Bustraden är inte uppkopplad

Ja, det blir han säkert glad för!
Bustraden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-07, 14:16   #4
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad

Min lille kille på 5 älskar oxå tåg och lite till. Han fick en kudde med BlixtenMcQueen och han blev jätteglad: "Åh vad gosig!" var hans kommentar!

Så gosiga saker är helt ok! Kanske ett par mysbyxor med tåg på? eller tröja...

Eller en tygkasse att ha tågen i? Med applikation?
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-07, 15:31   #5
Lottan Lottan är inte uppkopplad

Varför inte en bilficka att ha leksaker/böcker i i bilen? På varje ficka kan man ju sy på diverse tåg-applikationer eller broderier (om man nu har en sån maskin).
Gå till en affär som säljer Märklin och fråga om dom ha någon utgången katalog som du kan få. Deras kataloger är en tjock bok med massor av bilder. En sådan tiggde jag till min 5-åring och han bara älskar sin "tågbok".
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-07, 16:07   #6
Rae Rae är inte uppkopplad

Ett täcke till sängen fullt med tåg kanske?
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-07, 20:33   #7
Honeypie Honeypie är inte uppkopplad

Da min nevø ble 4 lagde jeg en trøye til ham.
Den hadde trykk på forsiden. Jeg lagde et flygplan, men her kan du jo lage et tog. Enten trykk eller applikasjon.
På ryggen trykte jeg navnet hans med 4-tal under (som på en fotballtrøye om du forstår hva jeg mener).

Han elsker den trøyen. Barn i den alderen er opptatt av hvor gamle de er, og det er visst stor stas å ha navnet og 4 på ryggen
Flyet fram er også populært.
Honeypie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-08, 00:20   #8
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad

Citat:
Honeypie skrev:
Da min nevø ble 4 lagde jeg en trøye til ham.
Den hadde trykk på forsiden. Jeg lagde et flygplan, men her kan du jo lage et tog. Enten trykk eller applikasjon.
På ryggen trykte jeg navnet hans med 4-tal under (som på en fotballtrøye om du forstår hva jeg mener).

Han elsker den trøyen. Barn i den alderen er opptatt av hvor gamle de er, og det er visst stor stas å ha navnet og 4 på ryggen
Flyet fram er også populært.
Kan instämma och tackar för tipset. Sonen älskar siffror och bokstäver och han fyllde 4 för ett tag sedan och det är mycket om hur gamla olika människor är...

Sonen är tåggalning och han har ett påslakan med "Thomas tåget" som han älskar (sök på quilttygerna...). En tröja med tågapplikation tillhör favoriterna här också. Jo, han har ett par shorts med Thomas tåget också.

Påse att ha tåget i skulle nog vara roligt, men för oss hade det varit bättre med ett "tåg-garage" att köra in tågen i. Parkera är roligt!!

Golvkudde skulle jag gissa är kul. Kanske med räls runt kanten på den..? Annars kan småsaker som en lampskärm med tågtyg på vara jättekul.

För att inte tala om vad en biljett till en resa med ett tåg (X2000 eller äkta ånglok är pluspoäng!) skulle vara...

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:51.