![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Varför blir bokstäverna fula?
Jag köpte en Janome 350E för en vecka sedan. Har broderat lite olika brodyrer med både blommor och lite text och det blir jättefint.
Men så försöker jag brodera text utifrån alfabetet som är med i maskinen, eller från ett alfabet som jag köpt från Embroidery Library och då blir det inte alls bra. Jag har ändrat trådspänningen på alla sätt som går men inget blir bra. Den slarvar och broderar ojämt och vissa stygn blir lösa, ser hemskt ut. Vad kan det mer vara för fel än trådspänning när det blir såhär? Kanske ska skriva att det är ett nylonband och ett bomullsband jag provat på. Inte tyg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
halloj du
bokstäver är ett gissel för sig
stabilitering är magiska ordet. det tog lång tid innan jag kunde göra riktigt snygga textrer på tex nylånband. börja med lite enklare ska du se, tänk på att drar det sig det minsta med bokstäver blir det snabbt fult, när jag textar har jag alltid dubbel stabilisering under, och är materialet löst, eller med struktur måste man ofta ha stabilt ovanpå oxå, o vid bokstäver kör jag nästan bara ultra solvy på nylonband, grimmor mm |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:29.