![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Text problem. Janome 350E
Jag har en Janome 350E som det finns 3 olika typsnitt på alfabet inbyggt i. Men med det ena(vanliga raka, vet inte vad det heter nu) så flyter liksom bokstäverna ihop. Skulle ha texten AIK på en tröja, och förstorade bokstäverna lite. Då flyter I och K ihop på skärmen så det blir jättekonstigt. Har dock inte testat att brodera det, så vet inte om den broderar ihop dom också eller om det bara är på skärmen. Men broderiet borde väl bli som skärmen visar?
Är det nåt fel på min maskin? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tycker du ska testa på en provlapp i alla fall.
Annars har du säkert mellanslag någonstans. Det kan behövas mellan just de två bokstäverna. Värt att prova i alla fall. Brukar vara som ett under-streck listan. Alltså så här:_ (Har ingen Janome, så helt säker är jag förstås inte! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om du vill förstora bokstäverna så skulle jag prova att skapa varje bokstav för sig och sedan sätta ihop dem som tre separata broderier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det är troligtvis på skärmen
Har sett att det ser konstigt ut på skärmen just när man förstorar direkt på maskinen... men det ser normalt ut när man broderar det... det är grafiken som inte riktigt hänger med...
men är man osäker så är en provlapp och broderi ett bra tips... för det är ju även så att man kan behöver ställa in lite tråspänning och så innan man kör i skarpt läge... (hehe första gången jag ser något som jag kankse kan svara på så det här är mitt första tips på det jag lärt om min maskin) sen finns det en uppdatering att göra för just 350e som du kan hämta på janomes sida... tyvärr minns jag inte just nu vad den heter... den läser ett problem med några av bokstäverna som jag inte heller minns vilka det var.. hehe men det hjälpte!!! det var någar bokstäver som inte blev bra men efter uppdateringen så blev de lika fina som de andra. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:28.