![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Landskapssblommor/djur
Finns det nån som sett svenska landskapsblommor eller djur stygnsatta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har inte så här i huvudet koll på alla landskapsdjur/blommor, men de flesta finns nog tror jag. Värmland har ju vargen och vargar finns ju massvis, igelkottar finns, svan,lodjur, björn, hare, älg - du kan nog hitta de flesta djuren. Småland har linnean som blomma och den finns ju också, gullviva, mistel, näckros, liljekonvalj, blåklocka finns - så du kan nog hitta de flesta blomorna också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Jag har stygnsatt några landskapsblommor, se exempel. Gissa vilka det är ![]() Håller på och ska försöka stygnsätta fler. /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
vad roligt, de blir jättefina!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Så fina.
Ja, Jämtlands blomma, Brunkullan, känner jag naturligtvis igen. Sedan har Du Gullviva, Stymorsviol, Och jag tror att den heter Kungsängslilja. Åkerbär och Ängsklocka Senast redigerad av Dahlia den 2008-02-12 klockan 20:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
vad man lär sig
på sysidan.
jag har hört uttrycket innan men inte fattat riktigt, vad roligt. varför har vissa län en blomma o vissa ett djur? nyfiken som alltid |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Alla landskap har både djur och en blomma
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Å vad fina de är. Ligger ljung och kaprifol med på att göra listan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag är då intresserad av Värmlands blomma Skogsstjärnan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Inte nog med att man ska behöva hålla ordning på varje lanskaps blommor och djur, dessutom finns det en radda annat också för varje landskap.Här är en lista;
Landskapsvapen Länsvapnen Landskapsdjur Landskapsblommor Landskapssvampar Landskapsfiskar Landskapsflaggor Landskapsstenar Landskapsfåglar Landskapsinsekter Landskapsmossor Landskapsäpplen Landskapsgrundämne Landskapsstjärnor Landskapsstjärnbilder Länk till de olika Landskapssymbolerna finns här; http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_landskapssymboler |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jätte fina blommor du stygnsatt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jättefina!
Dina blommor är jättefina, hoppas att jag någon gång ska våga försöka att stygnsätta. Hälsningar Gerd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Tack KattQarina för länken till alla landskapssymboler. Jag visste ju att det fanns blommor/djur/fiskar mm. men att ha alla samlade på en och samma länk blev praktiskt. La den i "mina favoriter".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
Citat:
http://www.tasteline.com/default.ns?...ocumentID=2371 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:08.